Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Snažil bych se ohlídat nakládání s evropskými dotacemi, aby se nepodvádělo

Pokud bych byl zvolen do Evropského parlamentu jako europoslanec, snažil bych se vzorně reprezentovat Českou republiku. Při každé příležitosti bych se snažil ukázat naši bohatou historii, kvalitní průmysl vyvážející výrobky do celého světa, tak, abych přitáhl co největší pozornost investorů a komisařů pro rozdělování evropských dotací.

13.3.2014
SDÍLEJ:

Evropský parlament je pod přísným dohledem policistů. Foto: Deník/Radek Gális

Při rozdělování evropských dotací bych se snažil co nejvíce kontrolovat na jaké resorty v České republice odcházejí a jak je s nimi nakládáno, tak, aby nedocházelo k různým finančním podvodům, díky kterým jsme bohužel v Bruselu tak slavní. Již několikrát řešila Evropská unie problémy s evropskými dotacemi v České republice. Myslím si, že europoslanec, který má na starosti získávání těchto dotací by měl ve spolupráci s vládou ohlídat nakládání s evropskými fondy. Dále nechápu, proč když se nám podaří získat nějaké dotace, není schopná Česká republika je využít a pak je nevyužité vrací zpět.¨

Volby do Evropského parlamentu se odehrávají každých pět let. Jednotlivé země si samy upravují pravidla, podle kterých jsou europoslanci voleni. Počet křesel v europarlamentu má každá země různý a jejich dělení probíhá podle principu: degresivní proporcionality, to znamená, že počet poslanců je závislí na počtu obyvatel daného státu. Podle Lisabonské smlouvy je nejmenší možný počet europoslanců reprezentujících jeden stát je 6. Mají ho některé malé členské státy jako například: Malta a Lucembursko. Maximální počet europoslanců reprezentujících jeden stát je 96, výjimku ale tvojí Německo, které reprezentuje hned 99 europoslanců.

Funkce europoslance obnáší hlavně mnoho cestování. Jeden týden z měsíce musí být europoslanci na zasedání ve Štrasburku. Zbylé dva až tři týdnu pak na zasedání v Bruselu. Kromě tohoto pravidelného cestování mezi Štrasburkem a Bruselem ještě většina poslanců jezdí do svého volebního obvodu, tedy do země, kterou reprezentují v Evropském parlamentu.

Europoslanci mají mnoho kompetencí. Právo předkládat návrhy, právo interpelace vůči vedení Evropského parlamentu, právo předkládat dodatky k jednotlivým návrhům výboru. Oproti jejich kolegům z domácího „národního" parlamentu mají ale pravomocí méně.

Voliči od europoslance čekají především vzornou reprezentaci v Evropském parlamentu, vytváření a prosazování různých regionálních operačních programů a navazování spolupráce se sousedními státy Evropské Unie.

Filip Fajkus, téma „V kůži europoslance"

Autor: Redakce

13.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT