Bariérový test prováděný nezávislou organizací Euro NCPA se bude zpřísňovat. Jeho současný formát už totiž nemá dostatečnou vypovídací hodnotu, protože většina automobilů dosáhne na maximální ohodnocení pěti hvězdičkami za bezpečnost posádky v případě nárazu.

Nepočítá se však s přidáním další hvězdičky. Místo toho chtějí technici Euro NCPA donutit automobilky ke stejně horlivé aktivitě i v dalších disciplínách, nejen v ochraně posádky.

Má jít o bezpečnost dětí v autosedačkách a především o ohleduplnost vozu při střetu s chodcem. Ta je hodnocena nejvýše čtyřmi hvězdičkami, ale většina vozů získává jen dvě. Automobilky v tomto případě nevyvíjejí takovou aktivitu jako při ochraně posádky, protože si jsou vědomy toho, že řidiči sledují pouze kritéria týkající se jejich zdraví.

MILAN JIROUŠ,
časopis Svět motorů