Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak obstojí staré škodovky v zimě

Jsou staré škodovky technicky natolik zastaralé, že jsou zvlášť v zimě permanentním nebezpečím a brzdou provozu nebo pro svůj zadní náhon nemají na sněhu konkurenci? Rozhodují pneumatiky.

22.1.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Profimedia

Staré škodovky jsou stále často nenahraditelným služebníkem. Tržní hodnota těchto vozů už nepřesahuje deset tisíc korun, většina je už často prakticky neprodejná, a stále jezdí a slouží. V zimě se ale jejich slabiny i výhody zvýrazňují nejvíce.
„Z hlediska bezpečnosti jsou velmi rizikové pro své majitele,“ varuje zkušený záchranář Jan Sedlák. Auta prakticky bez deformačních zón, se špatně fungujícími bezpečnostními pásy a snadno lámavými volanty má ze své praxe už navždy spojené
s ošklivými zraněními. „Jakmile jsme se blížili k rozbité 105 nebo 120 Škodě, už jsme automaticky věděli, že řidič bude mít rozdrcené pravé koleno. Od klíčků v zapalovací skříni,“ dodává.

Zima nahrává mnoha majitelům starých stodvacítek. Zadní náhon má do kopce na sněhu své nesporné výhody.
O vozech hovoří i řidič posypového vozu Milan Kulhan: „Jak dojedu uvázlou kolonu, tak si můžu vsadit, že tam někde nahoře to celé zastavil nějakej úspornej škodovkář na letních gumách.“

„Jezdit na letních pneumatikách v zimě je bezohledné riskování ať už máme auto prakticky jakékoliv značky,“ varuje profesionální instruktor bezpečné jízdy a školy smyku Jan Faktor ze společnosti Max Cars.
Oficiální statistiky uvádějí průměrné stáří českého autoparku na téměř 14 let.
Není to ale efekt dovozu prastarých vraků Opelů, Fordů a Volkswagenů ze zemí západní Evropy, jak by leckterý „škodovkář“ asi rád oponoval. Z analytických průzkumů vyplývá, že staré Škody jsou suveréně nejstarším typem.

Průměrné Škodě 120 registrované v České republice je přes 23 let. Stopětce jakby〜smet. Naproti tomu ty „přestárlé šroty z dovozu“ jsou nejméně o deset let v průměru mladší: Ford Escort 13 let, VW Golf 13 let, Opel Astra 9 let.
Z celého vozového parku Česka tvoří vozidla ve stáří nad 15 let přes 36 procent.

22.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Univerzita Karlova. Ilustrační foto.
1

Nejstarší česká univerzita dnes volí nového rektora

Theresa Mayová a Angela Merkelová na jednání G20 v červenci v Hamburku
1 4

O obchodu se zatím bavit nebudeme, odmítla Merkelová Mayovou

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si ministryně Karla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Soud se vrací ke kauze exnáměstka Šišky a OKsystemu

Pražský městský soud dnes začne potřetí projednávat obžalobu na bývalého prvního náměstka ministerstva práce Vladimíra Šišku a někdejšího ředitele ministerského odboru informatiky Milana Hojera. Podle zrušených rozsudků muži zneužili pravomoc a vydírali firmu OKsystem. Soud se bude muset znovu zabývat mimo jiné škodou, kterou údajně způsobili, a její výší.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

Kuriozity pražských kandidátek: střet pohledů na EU i strach z islámu

/INFOGRAFIKA/ Všichni politici a většina novinářů pracují pro KGB. To dlouhodobě hlásá jednička pražské kandidátky Pravého bloku Petr Cibulka. Naposledy to zdůraznil minulý týden na svých webových stránkách. „Jsme ve 3. světové válce. Je třeba porazit Rusko snadno a rychle,“ dodal. V přímém rozporu s jeho tezemi je životní postoj třetího muže pražské kandidátní listiny KSČM a místopředsedy strany Josefa Skály. Ten opakovaně veřejně připustil, že v srpnu 1968 „nadšeně vítal sovětské tanky.“

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení