Po loňském historickém vítězství, kdy v Le Mans poprvé vyhrál dieselový vůz, protnulo Audi R10 TDI opět jako první cílovou pásku strhujícího 24 hodinového závodu. Trvale vysoký výkon motoru poháněný závodním palivem Shell V-Power Diesel dovolil pilotům týmu Audi Sport Franku Bielovi, Emanuelu Pirrovi a Marcu Wernerovi dokončit francouzský závodní okruh během 369 kol.

Dodavatel paliva tvrdí, že úspěch celého závodního týmu mimo jiné zajistila i syntetická příměsová složka GTL, díky které nafta průběžně čistí vstřikovací systém závodního agregátu. Nafta se značkou Shell Vpower je jediným prémiovým dieselovým palivem, založeným na moderní syntetické palivové technologii. Speciální závodní palivo, které zvítězilo v Le Mans, bylo přitom odborníky vytvořeno na základě stejné technologie, jaká se používá pro běžně dostupné palivo V-Power Diesel.

To v současné době nabízí více než 5 000 čerpacích stanic po celé Evropě. Letošní ročník nejslavnějšího 24hodinového automobilového závodu byl pro Česko naprosto průlomový. Za Českou republiku vyrazila na trať rovná pětice jezdců: Jan Charouz, Tomáš Enge, Jarek Janiš, Robert Pergl a Tomáš Kostka. Ve startovní listině se navíc, také poprvé v historii, objevily hned dva české týmy: ConversMenxTeama Charouz Racing System. Česká historie v Le Mans dosud nebyla příliš bohatá. Poprvé usedl Čech do kokpitu závodního speciálu v LeMans v roce 1949.Ahned Otto Krattner a Frank Sutner s vozem Aero Minor o objemu 750 ccm zvítězili ve své třídě.Vroce 1950 stála na startu Škoda 1101 Sport. Bohužel pro poruchu česká posádka tehdy závod nedokončila. Novodobá historie české účasti na vytrvalostním okruhu poté čekala až do roku 2002, kdy se do vozu Ferrari 550 Maranello po dlouhé české odmlce posadil Tomáš Enge.