Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Budeme ještě významnějším hráčem

Tvrdí to přesvědčivě Richard Kopečný, šéf společnosti Hyundai Motor CZ, oficiální dovozce vozů Hyundai do ČR.

9.6.2007
SDÍLEJ:

Richard Kopečný šéf společnosti Hyundai Motor CZ.Foto: Archiv

V rozhovoru pak svá slova dokládá argumenty.

Do České republiky jste přišli provázeni značnou skepsí a nedůvěrou, ale za šest let se ze značky Hyundai stal významný hráč na tuzemském trhu. Proč se vám tak rychle podařilo etablovat mezi největšími importéry?
Jde vlastně jen o logické kopírování pozice, kterou společnost Hyundai Kia Automotive Group dnes ve světě má. Je šestým největším výrobcem automobilů a my se na tuto příčku dostali na českém trhu.

Prorazit v tak rychlé době mezi zavedené a respektované značky muselo však stát obrovský balík peněz…
Rychlý vzestup a hlavně následná stabilizace značky Hyundai na českém trhu byla a je o penězích. Ale nejen o nich… Museli jsme přijít s širokou nabídkou nových modelů, vybudovat rozsáhlou dealerskou síť, přesvědčit české motoristy kvalitou aut, stejně jako nabízených služeb. Jedině tak se podařilo vytvořit portfolio zákazníků, kteří se značce Hyundai vrací a navíc k nám přivádí i nové zájemce. A přicházejí i třeba od tzv. prémiových značek… Na vztah a přístup k zákazníkům klademe velký důraz, což se nám vrací.

Dobře promyšlené partnerství


Chytrým marketinkovým tahem bylo partnerství s českou fotbalovou reprezentací, díky němuž jste vstoupili hodně výrazně do povědomí veřejnosti.

Společnost Hyundai je sice partnerem FIFA a UEFA, my jsme však jedinou společností v Evropě, která přímo sponzoruje národní tým. Šlo opravdu o skvělý marketinkový tah, takže na základě našich zkušeností a výsledků se nyní snaží do přímého sponzorství svých národních týmů zapojit i další zastoupení automobilky Hyundai na starém kontinentě. Nám však zůstane primát, neboť jsme s podobnou myšlenkou přišli jako první. Nejen proto, že jsme se chtěli prostřednictvím české reprezentace zviditelnit, ale i proto, že fotbal je pro nás srdeční záležitostí.

Peníze investované do marketinkových akcí či reklamy a partnerství s fotbalem by ale nestačily, kdybyste neměli zákazníkům co nabídnout.

Auta jsou pochopitelně na prvním místě. A protože naše modelová řada je rozsáhlá, mohli jsme si vybudovat na českém trhu opravdu silnou pozici. Díky velice úspěšnému Getzu v segmentu B, jenž je na tuzemském trhu pro všechny importéry nejzajímavější. Třídu „esúvéček“ jsme pak hlavně zásluhou Santa Fé ovládli, neboť nám patří třiadvacetiprocentní podíl.

V září bude novinka na trhu


A mělo by být ještě lépe, až se na scéně objeví úplně nový vůz nesoucí označení i 30, jenž se zatím vyrábí v Koreji, ale jehož výroba se už koncem příštího roku přesune do nové továrny Hyundai v Nošovicích. Kdy vůbec s novinkou vyrukujete?
Představíme ji na brněnském Autosalonu, v červenci se objeví u dealerů, v září si nový vůz i 30 odvezou první zákazníci. Zatím půjde o auta dovážená z Koreje, ale v březnu roku 2009 by měla začít výroba v Nošovicích.

Představy a plány


Vaše sesterská Kia vyrábí sourozence i 30 na Slovensku a prodej Cee´du si ohromně pochvaluje. Jaké jsou vaše představy a plány?
Přijdeme s autem, jehož technická úroveň v kombinaci s cenou bude velice zajímavá, takže se chceme v prodejích dostat na špičku. A to přesto, že v tomto segmentu je konkurence silná, že prodeje firemním zákazníkům sehrávají velkou roli, že proti sobě budeme mít de facto i škodovácká auta. V prodejích privátním zákazníkům však plánujeme útok na samou špičku prodejů.

Kolik tedy bude vaše novinka stát?
Velice dobře vybavený vůz i 30 se bude prodávat pod hranicí 350 tisíc korun, což je velice solidní nabídka. I proto počítáme s prodejem 200 až 250 aut měsíčně.


S příchodem kombi ale asi jen u těchto čísel nezůstane. Zvláště, když půjde o karosářskou variantu, která vám až dosud citelně chyběla.
Nové kombi i 30 by měl prodeje pozvednout, protože u řady konkurentů představuje padesát procent prodejů. My s verzí wagon přijdeme na podzim, přičemž současně paralelně představíme i přestavbu N1. Tyto novinky nám určitě pomohou k upevnění pozic na českém trhu.

Hyundai počítá s obměnou modelů


V kuloárech se proslýchá, že invaze značky Hyundai na evropské trhy bude pokračovat, takže dojde ke kompletní obměně modelové řady. S jakými novinkami tedy přijdete?

Nejprve představíme užitkové auto H-1 jako dodávku, i jako osobní verzi. I od něho si hodně slibujeme, protože naše malé náklaďáčky se v minulosti prodávaly velice dobře. S korejskou centrálou jednáme o dovozu Velacruze, vozu určeného původně jen pro americký trh, který by ovšem měl podle našeho mínění úspěch i v Evropě. Doufám proto, že se také na českých silnicích objeví. Hodně významný pak bude pro značku příští rok, kdy dojde k obměně modelů, které jsou na trhu již delší dobu a kdy se rozběhne zkušební výroba v Nošovicích.

9.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
12 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

AKTUALIZOVÁNO

Babiš obvinil ČSSD z korupce, Zaorálek ho nazval parazitem i dravcem

V předvolebním souboji lídrů hnutí ANO a ČSSD Andreje Babiše a Lubomíra Zaorálka v televizi Nova se dosavadní koaliční partneři proti sobě ostře vymezili. Vzájemně se napadali, kdo má máslo na hlavě například v otázce nízkých mezd či boje s korupcí.

VIDEO: Okamura nabídl pomoc Šlechtové. Vysloužil si polibek

Čtvrteční superdebata Deníku se nenesla jen ve vážném duchu. Do koalice by strany přítomných deseti zástupců nešly, ale lidsky se prý mají rádi.

Mladí se derou vpřed. Nový Zéland bude mít zřejmě nejmladší premiérku

Nový Zéland bude mít zřejmě nejmladší premiérku ve své historii. Po koaličních jednáních, která se táhnou již téměř měsíc, se vítězné strany voleb konečně dohodly. 37letá Jacinda Ardenová, v pořadí třetí a nejmladší žena ve vedení ostrovní země, dnes oznámila, že bude sestavovat vládu. Mladí lidé, kteří nedosáhli 40 let se ve vrcholové politice objevují čím dál častěji.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení