Pro skladování plášťů je třeba mít tmavou, suchou a chladnou místnost. Nadměrné vystavování slunci, teplu a průvanu gumě vysloveně škodí a je příčinou předčasného stárnutí, které se projevuje ve formě drobných trhlin na jejím povrchu.

Pneumatika nesmí přijít v žádném případě do kontaktu například s oleji, benzinem nebo rozpouštědly. Pak totiž pneumatika ztrácí své elastické vlastnosti. Nesprávně uložená pneumatika „odnese“ svůj nepohodlný zimní spánek deformací. V horším případě se může nenávratně prohnout i vnitřní kovový skelet, tzv. kord.

„Nejsnáze se problém s takovou gumou pozná na volantu. Bude se chvět, mírně třást. Vibrace ucítíme třeba i při brzdění,“ radí, jak rozpoznat problém včas, automobilový závodník Emil Triner. Přehlížení vibrací v řízení a brzdách by si ovšem zcela zákonitě vybralo daň v rychlejším vzniku vůle celé řídící soustavy. Nepravidelně namáhaná pneumatika by byla navíc náchylnější k nenadálému radikálnímu defektu. Zvláště při vyšších rychlostech!

Rady a triky

Před demontáží kol poznamenat, na které pozici podvozku byly používány. Díky tomu lze příští sezonu vyměnit přední pneumatiky za zadní a naopak, aby se vyrovnalo jejich opotřebení.

Kola i pneumatiky po přezutí omýt vodou a vysušit.

Odstranit kamínky z dezénu gumy.

Pneumatiky na ráfcích skladujte buď zavěšené nebo položené. Pneu bez ráfků skladujte nastojato nebo na plocho.

Pneumatiky se skladují mimodosah světla, v chladné a suché místnosti.