Tomáš Blumenstein mimo jiné poukázal na současný stav vzdělávání nadprůměrně inteligentních dětí.

„V horším případě nadané děti pochopí do čtyř měsíců první třídy, že se od nich žádná aktivita nečeká a jedou takzvaně na podvýkon. Říká se tomu odborně naučená bezmoc. Ty děti mnohdy projdou základní školou, aniž by si někdo všiml, že jsou nadané,“ míní místopředseda organizace Mensa ČR.

Deník s nadhledem s Romanem Štěpánkem. Tentokrát byli hosty herec Igor Bareš a divadelní ředitel David Gerneš
Igor Bareš v Deníku s nadhledem: Jak Moravák uspěl v Praze

Podle něj tak narážíme na dvě věci s nadanými dětmi ve školách. „Zaprvé nemají dostatek obsahu a nejsou rozvíjeny ke svému maximálnímu potenciálu. Druhý problém je společenský, protože to dítě je většinou ve třídě samo a cítí se divné,“ míní.

A co také zaznělo z úst Jana Koláře? „Fotbal mě samozřejmě taky baví, baví mě každý sport, ale mým preferovaným sportem budou šachy. Šachy hraju odmalička, snad od svých tří let,“ sdělil.