V 90 regionech po celé republice se největší podpoře zákazníků těšily projekty zaměřené na děti a zdravotně znevýhodněné osoby. Hlasování formou vhození žetonu do urny se zúčastnil úctyhodný počet 3 613 217 zákazníků.

Absolutním vítězem se stala organizace Demosthenes, pro kterou v děčínském Tesku hlasovalo více než 70 tisíc lidí. Sympatie si získala projektem, v němž postiženým dětem pomáhají psy (Andělé v psím kožíšku).

Jak uvedl výkonný ředitel společnosti Tesco pro Českou republiku Patrik Dojčinovič, podpora místních komunit je pro organizátory akce mimořádně důležitá. Zákazníkům dává příležitost zvolit si jeden ze tří projektů, které se týká společenského života v jejich bezprostředním okolí.

„Máme radost, že se program líbí i zákazníkům. Věřím, že s naší společnou pomocí se tyto krásné projekty podaří také uskutečnit,“ uvedl dále Patrik Dojčinovič.

Letos poprvé byla soutěž dobročinných myšlenek organizována tak, že už samotný postup projektu do konečného hlasování znamenal jistotu finanční podpory. Vítězi připadlo 30 000 korun, zatímco projekt na druhém místě dostal šestnáct tisíc a na třetím deset tisíc korun. Zúčastněné organizace měly v průběhu hlasování možnost představit se přímo v obchodech, což přispělo k lepší popularizaci nápadů.

Odborným garantem akce byla i letos Nadace Rozvoje občanské společnosti. 

Zájemci najdou konečné výsledky 4. ročníku programu na adrese http://pomahame.itesco.cz/.