Mezi dubnem a červnem se v metru vážně zranilo 12 lidí, v autobusech 23. Podle deníku je to víc zraněných než v jakémkoli jiném čtvrtletí v letech 2020 a 2021. Londýnský dopravní podnik TfL uvedl, že nynější počet zraněných na milion cestujících je vysoko nad cílem, který si stanovil.

Jedním z největších rizik pro bezpečnost pasažérů je, když stojí a nedrží se madel, protože se obávají, že nejsou čistá. Deníku to řekl šéf londýnského metra Andy Lord, podle kterého jsou obavy cestujících neopodstatněné. Výzkumníci z Královské univerzity v Londýně v srpnu nenašli na čtyřech hlavních vlakových nádražích ani v meziměstských spojích žádné stopy koronaviru.

Šťourání v nose. Reportáž z testování florbalistů Chodova
Testy v rakouských školách narazily. Rodiče zpochybňují výsledky

Podle Lorda jsou také ohroženi senioři, kteří často upadnou, když se pokoušejí dát na eskalátor zavazadlo. K častějším pádům přispěl i nárůst počtu cestujících pod vlivem alkoholu po uvolnění epidemických opatření, uvedl Lord. Nejvíce pádů zaznamenal ve čtvrtek a v pátek večer nebo o víkendech.

TfL, který provádí pravidelný úklid vozů i budov metra, proto plánuje na všechna madla umístit zařízení, jež pomocí ultrafialového záření likvidují veškeré virové částečky. V některých místech je dopravní podnik nainstaloval už v loňském roce.