Jednoduchá a pohodlná cesta k hotovosti si získala celosvětově oblibu u významné části spotřebitelů. Cash back je ovšem výhodný také pro obchodníky – snižuje náklady na odvod hotovostních tržeb a dává obchodníkům zajímavou konkurenční výhodu.

Služba Cash back představuje jednoduchý a dostupný přístup k hotovosti. Při placení nákupu kartou má klient současně možnost vybrat si hotovost přímo na pokladně. Hotovost je možné vybrat už při nákupu nad 300 korun a výběr se může pohybovat až do výše 1500 korun.

Služba je určena pro každého držitele debetní i kreditní platební karety MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic, Visa a Visa Electron. Zákazníci si postupně na službu Cash back zvykají, šetří spotřebitelům především čas, který by jinak trávili hledáním nejbližšího bankomatu či pobočky své banky. Službu na svých platebních kartách zpřístupnila například Komerční banka, Česká spořitelna, ČSOB nebo Raiffeisenbank. Průměrná částka vybírané hotovosti, jak banky udávají, činí přibližně 1000 Kč.

Využívají ji nejen klienti ve velkých městech a obchodních centrech, ale také v malých obcích u drobných obchodníků, kde není pobočka banky nebo bankomat.

V současné chvíli je zpřístupněna na platebních terminálech nejenom velkých obchodních řetězců (Globus, Interspar), ale právě i u mnoha dalších menších obchodníků.

Transakce Cash back jsou realizovány vždy v českých korunách. Vybraný obnos hotovosti na pokladně se započítá do týdenního limitu pro transakce kartou u obchodníků Transakce je rozdělena na dvě části, na část nákupu a část výběru hotovosti.

„Například klient v obchodním řetězci Globus tak potvrdí obě částky najednou zadáním PIN kódu a ihned je mu na pokladně obchodního domu vydána hotovost,“ vysvětluje Aleš Dobrovolný z Komerční banky. Pro obchodníky není složité službu nabízet, protože zprovoznění neznamená pro obchodníka žádné složité operace, stačí pouze drobný zásah do softwaru platebního terminálu.

Podle zahraničních i našich zkušeností znamená pro obchodníky služba Cash back následující výhody: otevírá jim cestu k získání nových zákazníků a zvyšuje obrat nejen u velkých, ale také u malých obchodníků a současně těmto akceptantům platebních karet poskytování nové služby přináší prestiž dynamického obchodníka.