Lidé si hlasováním na webu města mohli zvolit variantou, zda některá z linek MHD nebude zajíždět na nové autobusové nádraží a projede městem stejnou trasou jako dosud. Nové jízdní řády jsou v platnosti a nyní nastává praxe, která nakonec ukáže, zda nebudou potřeba ještě další změny.

Co je pro uživatele MHD 
v Berouně podstatné, je informace, že linka linka A na autobusové nádraží zajíždět nebude, ostatní linky ano. Změny ale čekají i na uživatele příměstských linek.

Autobusy od jihu, například 
z Tetína, Litně a ze západu od Tmaně, Hořovic, Broum, Hudlic budou nyní končit na novém autobusovém nádraží a dál nepokračují. Naopak linky od severu a východu, jako například Chrustenice a další, které končily na Závodí, nyní budou pokračovat až na nové nádraží. 

„Mám s tím velký problém. Jsem z Hudlic a byla jsem zvyklá vystupovat v centru města, odkud jsem si už k lékaři pohodlně došla. Ale takhle přece nemůžu jít pěšky až od nádraží? Mám špatnou nohu a takovou dálku neujdu. A čekat na městkou linku, je pro mne další komplikace. Mně se změny vůbec nelíbí,“ postěžovala si Deníku paní Marie.

Celosvětový i tuzemský trend

Přesun autobusového nádraží byl plánován už mnoho let. „Beroun se přesunem nádraží připojuje k celosvětovému i tuzemskému trendu, kdy se výchozí bod pro veškerou dopravu hromadnou i individuální soustředí na jediné místo. Pro Beroun bude mít nové nádraží velký přínos rovněž snížením ekologické zátěže z dopravy," uvedla starostka Berouna Šárka Endrlová.

„Výhodný bude propojený vlakový a autobusový terminál i pro ty cestující, kteří dosud museli z autobusového nádraží na vlakové přecházet více než kilometrový úsek. Zlepší se vzhled jak před nádražním prostorem, tak i donedávna zanedbaného prostoru u dálničního mostu. Po kanalizaci je to druhá největší investiční akce v Berouně za poslední roky,“ doplnila.

Realizace nového nádraží se uskutečnila díky dotaci z Programu česko - švýcarské spolupráce. Celkové náklady se pohybují kolem 60 milionů korun. Díky snížení nákladů na stavbu a díky příznivému kurzu se podařilo některé peníze ušetřit, a tyto nyní postupně město může po schválení využít na další komfort pro cestující a na další investice.

Čtěte také: Senioři a děti ušetří v městské hromadné dopravě polovinu za jízdné