Důchodkyně sice návštěvníka požádala, aby jí předložil služební průkaz vodáren, ale přestože jí s nějakým průkazem pouze mávl před obličejem, pustila ho do bytu. Muž si skutečně prohlédl vodoměr a podle jeho stavu začal rychle počítat, jakou částku má žena za vodu doplatit.

Dvě stě korun, ke kterým dospěl, mu zaplatila. Trvala ale na tom, že jí musí dát doklad o uhrazení nedoplatku. Dostala papír bez jakýchkoli identifikačních údajů, na kterém byla napsaná pouze přijatá částka a telefonní číslo.

„Když požadovala daňový doklad, dozvěděla se, že jí přijde poštou. Po odchodu podvodníka majitelka domu při pohledu na údajné potvrzení pojala podezření a na číslo zavolala, to ovšem neexistovalo," doplnila Lenka Kozlová.

Libišské seniorce došlo, že naletěla podvodníkovi a zavolala na zákaznickou linku společnosti Středočeské vodárny, aby varovala ostatní před podobnou zkušeností.

Evergreen na začátku roku

Zneužití důvěry a neznalosti zejména starších lidí podvodníky vydávajícími se za zaměstnance vodáren je podle Lenky Kozlové na začátku roku evergreenem. Většinou vyprávějí, že vybírají nedoplatky za vodné.

Skuteční zaměstnanci Středočeských vodáren přitom nikdy od zákazníků v místě jejich bydliště nepřijímají nedoplatky v hotovosti, ani nevracejí přeplatky. „Středočeské vodárny nejdříve zasílají faktury, kde se zákazníci dozvědí, zda mají nedoplatky nebo přeplatky," potvrdila mluvčí firmy.

Případné nedoplatky mohou odběratelé uhradit bankovním převodem, prostřednictvím pošty nebo terminálu Sazky i přímo v zákaznických centrech vodáren v Mělníku a Kladně. Přeplatky pak firma vrací výhradně prostřednictvím poštovních poukázek.

„Doporučujeme zákazníkům, aby po zaměstnanci vodáren vždy požadovali předložení identifikační karty, kde jsou uvedeny jeho údaje," připomněla Lenka Kozlová s tím, že k ověření totožnosti navíc lidé mohou využít telefonní číslo call centra společnosti 840 121 121 s nepřetržitým provozem.

Čtěte také: Pražané si mají dát pozor na falešné kontrolory vodovodů