Zatímco v Libereckém kraji už je velká část cyklostezky otevřená, v Mladé Boleslavi se přípravy poněkud zasekly. Jak vysvětluje Karel Horčička, předseda krajského výboru pro regionální rozvoj, důvodem byly neshody ve vedení trasy.
I proto se sešel se zástupci největších měst a obcí, kterých se na Boleslavsku Greenway Jizera dotkne, a společně řešili ideální trasu. „Je důležité vidět to i v širších souvislostech, není to jen nějaká zábava pro cyklisty, pokud se všechno povede tak, jak teď plánujeme, přinese to do regionu i peníze," vysvětluje Karel Horčička.
Ekonomický přínos spočívá v tom, že cyklisté, kteří stezku využijí, jsou na ní ochotni utratit peníze nejen za občerstvení, ale například i za vstupy do zajímavých míst, kolem nichž pojedou.
Odblokování problematické části stezky
I z tohoto důvodu se přípravné schůzky zúčastnili starosta Mnichova Hradiště Arnošt Vajzr, starostka Bakova Jana Štěpánová, starosta Žďáru Josef Housa a za Mladou Boleslav cyklokoordinátor a náměstek primátora Jiří Bouška. Tomu se podařilo odblokovat problematickou část stezky, která povede přes Mladou Boleslav, a celý projekt se tak dal zase do pohybu.
Cyklostezku uhradí Středočeský kraj, starostové dotčených obcí ale přidají své názory, kudy bude nejlepší ji vést. „V tom bychom chtěli mít jasno do léta, pak bude následovat fáze projektu. A kompletně zrealizovaná cyklostezka? Věřím, že to zvládneme do konce mého funkčního období, což je rok 2016," uzavřel Karel Horčička.