Ta je na několika místech podemletá a proto musí nejen osobní, ale i nákladní auta a dokonce i autobusy směřující od Prahy na Týnec jezdit přes obec po silnici, která není na takovou zátěž stavěná. Ta už se také v jednom místě propadla a obec tudíž žádala zastavení nákladní dopravy.

„Veškeré omezení nákladní dopravy kromě autobusů a dopravní obsluhy má pouze souvislost s havárií dešťové kanalizace na silnici na Čakovice pár desítek metrů od obecního úřadu a s havarijním stavem kanálové vpusti nedaleko návsi u obchodu," vysvětlil Aleš Papoušek, starosta obce s tím, že rozhodnutí o zastavení či nikoliv je plně v rukou Městského úřadu Benešov.

Už několik měsíců vede objížďka veškeré osobní, nákladní i autobusové dopravy přes Krhanice. Na vině je neprůjezdná silnice mezi Čakovicemi a Týncem nad Sázavou, kterou zničily letošní povodně.

Kvůli zvýšené frekvenci aut začíná být silnice přes obec v dezolátním stavu a navíc se s příchodem nového školního roku zvyšuje riziko dopravních nehod. Proto alespoň 2. září na žádost starosty Krhanic zklidňovali dopravu a dohlíželi na bezpečnost žáků u základní školy policisté z oddělení Policie České republiky v Týnci nad Sázavou.

A kdy přestane přes obec jezdit veškerá doprava mířící od Prahy na Týnec? „Informace o délce opravy silnice mezi Čakovicemi a Týncem nad Sázavou jsou rozdílné. Podle informací zhruba měsíc starých je to o zpracování dokumentace na opravu, vyhlášení výběrového řízení a výběru dodavatele ze strany Středočeského kraje," uvedl Aleš Papoušek.

Před čtyřmi týdny se vyjadřoval k existenci sítí obce Krhanice v dotčené oblasti pro vytvářenou dokumentaci na opravu. „V podstatě je to o době dotažení do konce všech nezbytných administrativních kroků a zajištění potřebných financí z rozpočtu Středočeského kraje," dodal starosta Krhanic.

Jeho slova potvrdila i tmluvčí Středočeského kraje Nicole Mertinová. Jakmile prý bude vydané Rozhodnutí o udělení územního souhlasu na uvedenou stavbu, oprava, jejíž cena by se měla vyšplhat na dvaačtyřicet milionů korun a měla by trvat minimálně do konce tohoto roku, může začít.

Jedinou nadějí, že by se mohl snížit počet projíždějících vozidel přes Krhanice je snaha Středočeského kraje o co nejrychlejší alespoň částečné zprůjezdnění podemleté vozovky. „Současně však musí být zajištěna bezpečnost silničního provozu," zdůraznila Merinová, podle které se kraj nebrání podílet se na opravě silnice v Krhanicích, jenž je kvůli objížďce v katastrofálním stavu.

„Jsme si vědomi současného stavu, a pokud se nám podaří najít potřebné finanční prostředky, budeme opravu této komunikace realizovat," přislíbila tisková mluvčí Středočeského kraje.