„Lidé v téhle době nikam nejezdí. A když už si přijdou koupit nějaký zájezd, jsou to spíš first minute na letní sezonu," řekl Petr Šváb a doplnil, že jde o trend posledních zhruba dvou let. „Nabízíme přitom třeba i jen jednodenní zájezdy na hory, ale zájem  je malý. Jen občas někdo vyrazí na lyžování do Rakouska nebo Francie," poznamenal.

Podobně to vidí i Jakub Ingala, který převzal rodinnou firmu po svém otci teprve předloni: „Zimní zájezdy skoro neprodáváme. A na hory vůbec. Když už někdo v zimě někam jede, tak za teplem k moři," popsal současnou situaci.

Podle Petra Švába je dlouhodobě největší zájem o Chorvatsko, Bulharsko, Španělsko, Itálii, Turecko nebo Egypt. „Nabízíme autobusové a letecké zájezdy po Evropě i do vzdálenějších destinací, třeba takové Thajsko nebo Karibik jsou spíš okrajové záležitosti. Zájem je o poznávací zájezdy a pak o ty pobytové pro rodiny s dětmi," doplnil Petr  Šváb.

Aktuální společenská situace v mělnickém regionu se podle něho odráží právě na koupěschopnosti místních obyvatel: „Lidé jsou tu opatrní. Třeba když se zavře nějaký velký podnik, hned jsou obezřetnější ohledně toho, do čeho investují a co si koupí."

Galatour nabízí i exotičtější destinace, například Afriku. „V poslední době jsou žádané třeba Zanzibar nebo Keňa. Je tam teplo, moře, navíc to lidé mohou spojit s návštěvou safari. A je to blíž a levnější než tolik propagované Thajsko," řekl Jakub Ingala.

Zájem je i o Maroko a jižní Itálii. „Takový zlatý střed je pak Řecko. Je tam krásně, teplo, lidé jsou příjemní. A není tak drahé jako Španělsko nebo Portugalsko," dodal.

Na nedávné ekonomické krizi, která tento balkánský stát postihla, prý nejvíce vydělalo Turecko. „V myšlení místních lidí se to samozřejmě odrazilo, ptali se, jak je to tam s eurem a podobně. A mnozí pak raději jeli právě do Turecka," poznamenal Jakub Ingala.