Podle mělnického starosty Ctirada Mikeše má všech devětatřicet městských zastávek vypadat shodně, aby místní lidé i přespolní návštěvníci už z dálky při spatření červených obrysů věděli, že jsou 
u cíle. Nejde ale jen o jejich pohodlí.

„Rekonstrukce počítá se zastávkami i jejich zálivy, všechno přitom musí být na městských pozemcích nebo pozemcích, u nichž máme jistou dohodu s majiteli o dlouhodobém pronájmu nebo věcném břemeni," vysvětlil Ctirad Mikeš.

Hodně zastávek mělnické městské dopravy se zatím nachází na cizích pozemcích. A to by podle starosty znamenalo časem pro město vážné potíže. „Do deseti let bude platit - čí pozemek, toho stavba. Chceme se výhledově vyvarovat možných sporů, které by pak mohly následovat, proto to řešíme už teď," poznamenal starosta.

Přemístění zastávek

A skutečně je pár zastávek, u nichž město s majiteli pozemků nemůže dospět k dohodě. Řešit se to ale dá. Přemístěním zastávek. „Šlo by o posunutí zastávek v rámci lokalit, kde se nacházejí, většinou jen o pár metrů na městské pozemky," doplnil Ctirad Mikeš.

Další příčiny sjednocení místních zastávek jsou technické i ekonomické. Pokud by byla například poškozena bezpečnostní skla, mohlo by mít město náhradní díly hned ve skladu.

Bez dotace to nevzdají

Rekonstrukce mělnických zastávek městské hromadné dopravy začne už na jaře. Rekonstrukce tak začnou dříve, než bude jasný verdikt o dotaci, kterou by projekt měl podle předběžných zpráv získat.

„S dotací počítáme s rekonstrukcemi zastávek v letošním roce a následujících dvou letech. Bez dotace bychom to nevzdali, stejně bychom začali z peněz, se kterými počítáme v rozpočtu na náš podíl, trvalo by to ale déle," doplnil mělnický starosta.

Zastávka u mělnického Tesca, která je ukázkou, jak by časem měly vypadat všechny městské zastávky, už je prověřená. Je z odolných materiálů a cestující chrání před nepříznivým počasím.