Do muže, který u pravých svodidel na prvním dálničním kilometru ve směru jízdy od metropole na Beroun, na úrovni obce Chrášťany, čistil kanálové vpusti, najel pravým předním rohem tahač kamionu s poznávací značkou jednoho z nástupnických států někdejší Jugoslávie. Cizinec, který seděl za jeho volantem, nebyl pod vlivem, alkoholu. Přímo na místě tragédie to ukázala dechová zkouška.

Okolnosti smrtelné nehody i její příčina zůstávají předmětem šetření. Policisté zkoumají, proč šofér mohutného kolosu včas nereagoval – a zajímají se také o to, jak bylo místo prací označeno. V rámci šetření byla rovněž nařízena soudní pitva těla zesnulého.

Zraněnému muži se ještě snažili pomáhat příslušníci dálničního oddělení z Rudné, kteří na místo dorazili jako první, připomněla policistka Marcela Pučelíková. „U sraženého muže okamžitě zahájili resuscitaci pomocí defibrilátoru, který mají k dispozici přímo ve služebním vozidle," uvedla. Všechno úsilí ale bylo marné. Záchranáři mužova zranění kvalifikovali jako neslučitelná se životem.

V souvislosti s prací složek integrovaného záchranného systému a následných vyšetřovacích úkonů prováděných přímo na místě byl provoz během dopoledne sveden do levého jízdního pruhu; pravý zůstával uzavřený. Řidiči se tak potýkali s dlouhou kolonou.

Amputace nohy

Malér v místě prací na dálnici těsně za hranicemi hlavního města se stal také před dvěma měsíci – v úterý 5. srpna. Bylo to na „teplické" D8, a to rovněž na prvním dálničním kilometru; u Zdib. Pracovník údržby komunikací tam krátce před druhou odpoledne utrpěl po nárazu nákladního vozu amputaci nohy. Neštěstí se stalo poté, co se 64letý řidič nezařadil v místě zúžení do levého jízdního pruhu – a v pravém pruhu narazil do světelné šipky a pak i do dodávky pracovníků údržby. Také v tomto případě dechová zkouška prokázala, že byl šofér střízlivý.

Už před pondělní tragédií policisté upozorňovali, že místům dopravních omezení spojených s pracemi na komunikacích budou věnovat zvýšenou pozornost. Zkušenosti z uplynulých týdnů totiž naznačují, že například s omezením nejvyšší dovolené rychlosti, která je v těchto úsecích snížena přenosnými dopravními značkami, si mnozí šoféři vůbec nedělají těžkou hlavu; stává se také, že místem neprojíždějí s potřebnou opatrností. Za daných okolností je v lokalitách s pracemi na silnici možno očekávat dopraváky zřejmě ještě častěji, než bylo původně plánováno.

Čtěte také: Při nehodě na dálnici přišel muž o nohu