„Na pilířích budou prstence, po kterých se v případě zvednutí hladiny bude upevnění posouvat směrem nahoru. Při povodních tak nebudeme muset řešit nejprve přesun vlastní techniky do bezpečných míst, ale od prvních chvil budeme moci pomáhat tam, kde bude třeba," řekl zástupce vedoucího poříčního oddělení Tomáš Martinec.

Součástí projektu bylo 
i prohloubení dna řeky u břehu, které má ještě tento týden pokračovat. Momentálně se vyrábí kovové molo s mřížemi a lávkou. Na pevném břehu byly také vybudovány tři betonové kvádry zapuštěné do země s velkými kovovými oky, které budou celou plovoucí soustavu jistit.

Celý projekt je určen pouze pro stání policejních lodí 
a člunů, nebude jej možné využít pro civilní plavidla. Projekt vyjde na více než 6 milionů korun a financuje jej Ředitelství vodních cest. Dokončen bude s největší pravděpodobností v červenci.

Podobné stání v menším rozsahu vzniká také v nedalekých Kostomlátkách.

Projekt plovoucích stání v číslech

- šířka nového mola i lávky: 1,2 metru, délka mola: 24,5 metru
- dalby (pilíře) mají průměr 62 centimetrů, měří 11 metrů, z toho 5,5 metru pod hladinou a ve dnu řeky
- molo by mělo být bezpečné až do výšky řeky, jakou dosahovala při povodních v roce 2002
- projekt je zhotovován od února do července 2015
- cena cca 6,2 milionu korun