Ulevit by měl centru města, kde se zejména kolem 14. hodiny, kdy končí ranní směna ve Škoda Auto, tvoří u Bondy Centra obrovské kolony. Třída Václava Klementa je v těchto místech velice frekventovaná prakticky celý den, a obchvat by tak odtud měl odvést minimálně všechna auta ve směru na Jičín.

Severovýchodní tangentu otvírali společně ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek, předseda poslanecké sněmovny Jan Hamáček, hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a člen představenstva Škoda Auto Bohdan Wojnar.

Jak připomněl hejtman Petera, stavba trvala tři roky a stála zhruba 270 milionů. Původně měla tangenta vyrůst za 24 měsíců, ovšem problémy s dodavatelskými firmami ji téměř na rok zastavily.

„Budu rád, když se v brzké době otevřou i další podobné stavby v Mladé Boleslavi, aby nejenom Škoda Auto, ale i další podniky v Mladé Boleslavi mohly prosperovat," řekl ministr Mládek.

Slavnostní otevření Severevýchodní tangenty v Mladé Boleslavi

Tangenta představuje letošní největší investici Středočeského kraje, navázat by pak na ni mělo plánované rozšíření třídy Václava Klementa a s tím související přestavba kruhového objezdu v Kosmonosech.

Pokračováním řešení „přeautomobilizované" Mladé Boleslavi by také mělo být připravované parkoviště u 6. brány automobilky a město by do budoucna rádo odlehčilo i Dukelské ulici, kde sídlí logistická firma, do níž denně proudí hustou bytovou zástavbou desítky nákladních automobilů, které jsou trnem v oku nejen místním.

Zhruba 1,5 kilometru dlouhý obchvat zaplatil Státní fond dopravní infrastruktury a Středočeský kraj, velký podíl na vzniku měla také firma Škoda Auto a město Mladá Boleslav.

Nicméně právě otevření tangenty připomnělo, že vztahy mezi automobilkou a městem nejsou ani zdaleka idylické. Zatímco na základní kámen v listopadu 2012 poklepal i tehdejší náměstek primátora Adolf Beznoska, včera náměstci Jiří Bouška a Daniel Marek slavnostnímu aktu pouze přihlíželi.