Jde o úseky 5 (Šternov - Psáře) a 9 (Loket - Hořice), kde byli v minulých týdnech vybraní vítězní uchazeči o stamilionové státní zakázky. Proti ním byla neúspěšnými uchazeči na úseku 5 podaná jedna a na úseku 9 dvě námitky.
Ředitelství silnici a dálnic těmto námitkám nevyhovělo a tento týden uběhla lhůta, do níž mohli tito uchazeči podat návrh na přezkoumání k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. ŘSD tak může s vítězi podepsat na zmíněné úseky smlouvy.
„Modernizace dálnice D1 bude zatěžkávací zkouškou pro všechny řidiče, kteří se po komunikaci pravidelně dopravují. I přes maximální snahu zajistit plynulý provoz po celou dobu modernizace čekáme problémy," uvedl David Čermák, generální ředitel Ředitelství silnici a dálnic ČR.
Vítězem výběrového řízení v úseku 5 (Šternov - Psáře) se stala společnost Eurovia CZ, která nabídla rekonstruovat a rozšířit dálniční vozovku za částku přesahující o 23 milionů půl miliardy korun, což činí zhruba 64 procent předpokládané ceny (823 071 milionů korun bez DPH).
Výběrové řízení v 9. úseku Loket - Hořice vyhrálo Sdružení CPI pro D1 sestavené společnostmi COLAS CZ a PORR, jež nejstarší českou dálnici zmodernizuje za sumu takřka 625 milionů korun. To je o více než třetinu levněji, než předpokládal investor.
„Prakticky se tak rozbíhá modernizace již čtyř plánovaných úseků. Ve dvou zbylých v úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš byly smlouvy se zhotoviteli podepsány již v uplynulém týdnu. V současnosti zhotovitelé přebírají staveniště a připravují se na zahájení prací," dodal David Čermák.
Finální cena staveb
Šternov - Psáře: 632 945 495 korun
Loket - Hořice: 756 146 379 korun