V současné době platí tyto jízdenky, časové kupony a opencard pouze ve vlacích, které jezdí přímo do hlavního města. Podle neratovické starostky Lenky Mrzílkové budou ale moci díky úplné integraci vlaků do systému PID na pražské lístky cestovat také lidé, kteří se pohybují na tratích Čelákovice – Brandýs – Neratovice, Neratovice – Kralupy, Kralupy – Podlešín a Kralupy – Velvary.

„Bude to jako v tramvaji. Jenom je třeba do vlaků nainstalovat označovače jízdenek," připomněla starostka s tím, že situace bude výhodnější a přehlednější zejména pro ty, kteří musejí cestou do Prahy přestupovat. „Dám příklad: když někdo jede z Lobkovic do Prahy, v Lobkovicích si musí koupit klasickou jízdenku do Neratovic, kde pak přesedne do vlaku, ve kterém už ale platí pražská jízdenka," řekla. Pokud má takový cestující zakoupený časový kupon na PID, na trase Lobkovice – Neratovice už si brzy nebude muset kupovat další jízdenku.

Pohodlnější cesta do školy

Na území Neratovic by navíc v budoucnu mohly vyrůst další dvě vlakové zastávky, které by byly součástí městské hromadné dopravy. První by měla stát naproti kopci s kamenným nápisem Miluji u Mánesovy ulice, druhá v Mlékojedech nedaleko železničního mostu.

„Máme hotovou studii, kterou nyní bude vyhodnocovat Správa železniční dopravní cesty (SŽDC)," vysvětlila Lenka Mrzílková a dodala, že výstavba těchto zastávek by spolu s integrací vlakových linek do systému PID usnadnila cestování hlavně dětem, které dojíždějí z okrajových částí města do takzvané třetí základní školy. „Školáci z Mlékojed by zkrátka nastoupili na vlak a vystoupili kousek od školy, jezdit by mohli na pražskou jízdenku nebo na lítačku. Teď musejí chodit pěšky přes most, v Kostomlatského sadech nastupují na autobus a ten je odveze přes město ke škole," připomněla.

Myšlenka nových železničních zastávek je ale zatím na úplném začátku. Středočeský kraj sice nápad vedení Neratovic podpořil, nyní je však na SŽDC, jak se k celé situaci postaví.