Příprava jídel, úklid nebo dokonce administrativní práce. To všechno někteří klienti v Alce s pomocí ovládají. „Pomáhá jim to v jejich sebedůvěře, učí se samostatnosti a hlavně mají pocit užitečnosti," řekla ředitelka Alky Šárka Hájková.

Zapojování lidí s handicapem má vést k jejich budoucímu uplatnění. To je cílem projektu, na který dostala Alka 400 tisíc korun od nadace.

„V rámci projektu zaměstnáváme klienta, který je velice šikovný na práci s počítačem. Několik hodin měsíčně pomáhá s administrativou. Má na starosti vykazování výkonů pro zdravotní pojišťovny a práci na dalších projektech," uvádí jako příklad ředitelka Alky.

Na základě smlouvy s praktickou školou v Příbrami vykonávají v zařízení praxi čtyři klienti. Tři z nich se věnují hlavně přípravě pokrmů. Za podpory pracovnic v sociálních službách každý týden plánují, které pokrmy si uvaří, nakoupí suroviny a další den se věnují vaření. Další klient například dochází na pracovní rehabilitaci, kde pomáhá s úklidem, mytím nádobí, pomáhá při práci s klienty.

Pokud se Alce podaří získat na projekt další peníze, chtěla by umožnit práci také ostatním klientům.

Snadnější přepravu klientů od února umožňuje nové sociální auto, které Alka získala od českomoravské reklamní agentury Kompakt na šest let za korunu ročně.