Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přípravy pro stavbu přístavišť na Labi jsou v plném proudu

Nymburk - Město Nymburk již zahájilo přípravy infrastruktury pro přístaviště na Labi. Spočívá především v zasíťování 
a vybudování nového živičného povrchu, hotová 
má být ve třetím až čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Poté naváže Ředitelství vodních cest (ŘVC) stavbou samotného přístaviště. Molo pro rekreační plavidla bude instalováno v přístavu pod kaštanovou alejí, druhé molo, určené výletním lodím, najdeme pod Šafaříkovým mlýnem.

21.3.2015
SDÍLEJ:

Tak by mělo vypadat přístaviště pod kaštanovou alejí po jeho spuštění do provozu.Foto: Repro ND

„Nymburk je v přípravách nejdále, proto se tam začne s realizací už ve druhém pololetí letošního roku. Stavbě bude předcházet zasíťování spojené s přívodem vody, elektřiny 
a kanalizačního řadu včetně rekonstrukce povrchů od elektrárny kaštanovou alejí pod hradbami až na fortnu, tedy pod budovu okresního soudu. Následně dojde k osazení plovoucích zařízení, to jest dvou zmiňovaných mol, která budou kotvena táhly pro pohyb na hladině dle stavu vody," uvedl radní Zdeněk Vocásek.

Součástí projektu je také instalace nových laviček, odpadkových košů, a především informačních panelů. Jaké služby budou moci lodě, které do nymburského přístaviště připlují, využít? Přístaviště jim bude nabízet dobití akumulátorů, načerpání vody a v neposlední řadě služby informačního systému, například možnosti stravování 
a ubytování v Nymburce, kam za kulturou, na nákup a podobně. Nebude k dispozici čerpací stanice na pohonné hmoty.

Větší počet turistů

TOTO JE MÍSTO, kde má vyrůst první  molo, určené pro rekreační lodě. „Místní do těchto míst chodí trávit volný čas procházkami a sportem. Přístaviště zvýší splavnost Labe, přivede více turistů, s nimiž jsou spojené aktivity místních podnikatelů, konání společenských 
a sportovních akcí a osvěta," vidí přínos novinky Zdeněk Vocásek.

Přístaviště jsou investiční akcí Ředitelství vodních cest ČR, jejímž cílem je celkové rozšíření plavby na Labi, a to jak rekreačních plavidel, tak větších dopravních lodí. Předpokládané náklady jsou 15 milionů korun. Jedná se o sdruženou investici, na níž se město bude podílet zmíněnou tvorbou nových živičných povrchů. S náklady počítá v rozpočtu na rok 2015. Podle radního Zdeňka Vocáska budou ceny upřesněny po uzavření veřejných zakázek na realizaci.

S novou tváří „přístavu" pod hradbami, oblíbeným místem procházek a sportování Nymburáků, se zároveň rozšíří společenský život ve městě, vznikne nový prostor pro zajímavé kulturní nebo sportovní akce. To je přidaná hodnota projektu.

Ivana Šmejdová

Autor: Redakce

21.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Provoz u Postoloprt se přesunul na novou silnici, z té původní bude dálnice D7.
1 5

Stavba dálnice D7 nabrala skluz, auta na nový úsek vyjedou později

Podporujete, aby homosexuální páry mohly adoptovat děti?
13 23

Jak to vidí Petr Koděra: Konečně se do sebe opřeli

Studenti vyzpovídali uchazeče o Hrad. Nejvíce je přesvědčil Jiří Drahoš

/VIDEO, ANKETA/ Netradiční debatu s prezidentskými kandidáty uspořádal v pondělí Deník. Šestice uchazečů o Pražský hrad diskutovala ve vlaku z Prahy do Ústí nad Labem a zpět. 

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Budovy Transgas nebudou památkou. Majitel je může zbourat

Soubor budov Transgas na Vinohradské třídě v Praze nebude kulturní památkou. Jejich majitel, který chce na místě stavět nové domy, je může zbourat. S odkazem na rozhodnutí ministerstva kultury to dnes uvedly Hospodářské noviny a Právo. Rozhodnutí o zastavení přezkumného řízení však dosud nebylo doručeno všem účastníkům řízení a ministerstvo je na dotaz ČTK nechtělo komentovat.

Lanovka na Petříně, v zoo a na Smíchově. Které další Praha plánuje?

Pražské lanovky. V metropoli najdeme sice jen tři, ale za to jsou všechny něčím unikátní. Praha se tak pyšní lanovkou z konce 19. století, lanovkou s nejmenším převýšením v celé České republice a nejmenší lanovkou, o které často Pražané nemají ani tušení. Na jaké další lanové dráhy se můžete těšit v budoucnu?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT