Ta popřála potencionálním klientům, aby v centru našli spolehlivou pomoc a klid pro svá rozhodnutí.
Robert Otruba, ředitel Oblastní charity Kutná Hora popsal, kdy se Středisko Racek stěhovalo. „Stěhovali jsme se do nových prostor v lednu a doufáme, že služba, která bude v této budově nabízená, bude komplexem služeb pro obyvatele sociálně vyloučeních lokalit v Kutné Hoře," sdělil.
Poradna bude poskytovat několik služeb, jednou z nich bude i odborné sociální poradenství a vzdělávací a informační centrum. „Také zde bude mít zázemí služba Klubus, kterou poskytuje sdružení Prostor. Ten provozuje centrum pro děti a mladistvé, které je pojízdné a jde o prostor, kde mohou mladí trávit volný čas," prozradila další službu Petra Zítová, vedoucí střediska.
Ta také řekla, že šlo především o iniciativu města, které toto centrum chtělo vybudovat už dávno. „Charita tuto službu pouze vysoutěžila. Jsem ale ráda, že se nám to povedlo. Doufáme, že pomůžeme lidem, kteří jsou v sociálně vyloučených lokalitách v Kutné Hoře, jako je okraj Sedlce nebo Neškaredice," dodala.
Pro lidi bez rozdílu věku
V doprovodném programu, který byl připravený na odpolední část, vystoupili i klienti Střediska Racek s krátkým tanečním vystoupení. „To se nám doufám povede dostat i do dalších akcí, které zde budeme pořádat. Jinak ale budeme hlavně poradna," dodala s úsměvem Zítová.
Poradna Střediska Racek je určena všem lidem bez rozdílu věku. „Nejčastěji se ale bude jednat o klienty obtížné sociální situace jako jsou chudoba, zadluženost nebo exekuce," přiblížila cílovou skupinu Zítová.
Poradna má především za úkol zapojit klienta do aktivního řešení jeho obtížné situace. „Po tuto dobu ho chceme i doprovázet, poskytovat mu podporu a rozvíjet jeho dovednosti a schopnosti, které mu umožní řešit obdobné situace v budoucnu," řekla Zítová.
Hlavním cílem je ale pomoci danou situaci vyřešit. „K tomu nám pomůže hlavně podávání poradenství pro klienty, to je pro nás to nejzákladnější a nejhlavnější," začala popisovat služby Zítová.
Jednání se třetí stranou
Dále bude středisko poskytovat i jednání se třetí stranou, nebo pomoc porozumět písemnostem. „Všichni klienti nemusí rozumět například úředním dopisům nebo soudním rozhodnutím," přiblížila Zítová.
Centrum také bude podávat různé informace z oblasti financí, zaměstnanosti nebo sociálních dávek. „Rádi bychom pomohli lidem například s hledáním pracovního uplatnění nebo úpravy pracovně právních vztahů," dokončila Petra Zítová.
Centrum, je tedy dobrým projektem, což potvrdila i místostarostka Moravčíková: „Jsme rádi, že takové centrum sociálních služeb vzniklo. Vidím tady i spoustu lidí, takže je jasné, že se o to centrum zajímají."