Čtyři odbory přitom radní dokonce zrušili – odbor silničního hospodářství a investic, odbor právní, odbor koncepce a rozvoje města a odbor ochrany a obrany. Neznamená to ale, že by město na tyto oblasti rezignovalo, například ochrana a obrana bude nově spadat do odboru občanských agend.

Místo nich vytvořili čtyři nové – odbor investic a rozvoje města, odbor občanských agend, odbor správy majetku a odbor kanceláře města. Ačkoliv to na první pohled může vypadat jen na hru s přejmenováním „škatulek", dojít může i na personální změny. Radní totiž vypíší čtrnáct výběrových řízení.

Celkem čtrnáct výběrových řízení

„Ne vše je totiž možné řešit pouhým přesunem úředníků mezi odděleními. Pokud se změnily názvy oddělení a odborů a eventuálně i rozsah jejich činností, tak se musí vypsat nové výběrové řízení," upozornil starosta Jindřich Vařeka.

Mají se tak úředníci bát o místa? „Ti, co si místo obhájí, tak zůstanou. Teoreticky vzato může být vyměněno čtrnáct vedoucích pracovníků, nebo jich čtrnáct může zůstat. To záleží na tom, jak výběrová řízení dopadnou," upřesnil starosta. Předpokládá ale, že většina své pozice obhájí.

Starosta se prý mstít nebude

Reorganizace se také dotkne například i úředníků figurujících v kauze první polikliniky. Vařeka v minulosti o koupi budovy neúspěšně usiloval. Mstít se prý nechce.

„V této záležitosti jsem stál, ještě když jsem nebyl starostou, na straně poškozeného. Teď bych mohl mít příležitost se mstít. V žádném případě to dělat nebudu a trvám na tom, že budeme ctít to, že místa by měla být obsazována profesionály," prohlásil v listopadu Vařeka.

Tehdy také poukázal na to, že s oběma úředníky, vedoucím odboru silničního hospodářství Zdeňkem Škaloudem i vedoucí městské realitní kanceláře Věrou Černou, spolupracuje a váží si prý toho, co vědí.

Počet zaměstnanců se prý nezmění

Počet zaměstnanců úřadu, kterých je nyní zhruba dvě stě, by se podle radních příliš měnit neměl. Konečný počet míst chtějí stanovit před 1. dubnem, kdy začne platit reorganizace. „Pokud k nějaké změně dojde, tak to budou pouze jednotky," ujišťoval Vařeka.

Odbor správy majetku je podle nového vedení něco, co zde chybělo. Většina měst velikosti Příbrami totiž podobný odbor má. V Příbrami byl suplovaný městskou realitní kanceláří. Část povinností byla podle starosty také roztroušená po celé struktuře.

„Byli bychom rádi, aby oddělení právní, které se stará o právní záležitosti související s majetkem města, spadalo pod odbor správy majetku. Do tohoto odboru by také postupně měla přejít činnost městské realitní kanceláře," dodal starosta.

Změny v sociální a zdravotní sféře

Podstatné změny plánuje město v sociální a zdravotní sféře. Vznikne totiž Centrum zdravotních a sociálních služeb. Do organizace bude spadat azylový dům, městské jesle, rehabilitační stacionář i záchytná stanice, dále nízkoprahové denní centrum pro bezdomovce, poradna, pečovatelská služba a domov důchodců.

Podle nového vedení si tak příspěvkové organizace polepší – dosáhnou prý na dotace, na které dříve nárok neměly. Celkem tak radní učinili 26 změn. Nové organizační schéma by mělo platit od 1. dubna.

Čtěte také: Nový starosta se kvůli kauze příbramské polikliniky nechce mstít