Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Středočeské silnice se nesmí opravovat nekoordinovaně

Střední Čechy - Silniční okruh kolem Prahy, dálnice D3, rychlostní silnice nebo propojení silnic a dálnic. Počet projektů ve Středočeském kraji je více než dost. Jenže všechny stavby nelze zahájit ve stejný čas, nebylo by kudy jezdit. Proto se Ředitelství silnic a dálnic domluvilo spolu s Krajskou správou údržby silnic Středočeského kraje na memorandu o spolupráci.

25.6.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

„Aktuálně, kdy je na opravy státních i krajských silnic přepraveno výrazné množství peněz, je nanejvýš důležité zajistit společný postup, koordinaci a především komunikaci doslova na každé zahajovací opravě," řekl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Pracuje se jak na dálnicích, rychlostních silnicích a silnicích první třídy, které patří do odpovědnosti ŘSD, tak na silnicích nižších tříd, které má ve správě Středočeský kraj.

ŘSD i vedení Středočeského kraje se shodují na prioritních stavbách, které je ve středních Čechách potřeba vybudovat. „Považujeme za nezbytné urychlení investorské přípravy a realizace všech nedokončených staveb Silničního okruhu kolem Prahy, dálnice D3, rychlostních silnic R6 a R7 ve Středočeském kraji včetně vybudování souvisejících přeložek silnic druhé a třetí třídy," vysvětlil hejtman kraje Miloš Petera.

Prioritou je pro kraj také výstavba obchvatu Kralup nad Vltavou a propojení silnic R7 a D8, které budou připravovat přímo krajští zástupci. Důležité je také zintenzivnění oprav a modernizace silnic druhé a třetí třídy.

Vzájemná spolupráce

Obě strany se dohodly na vzájemné koordinaci připravovaných a realizovaných staveb a na prohloubení vzájemné spolupráce v podobě odborné technické pomoci, konzultací či při zajišťování potřebných finančních prostředků na zajištění oprav a údržby.

Za nejdůležitější úsek považuje hejtman Petera Silniční okruh z D1 na D11. Aktuálně probíhá zkapacitnění trasy z Horních Počernic do Běchovic ve fázi územního řízení, které je v souladu s územním rozvojem Prahy.

„Ministerstvo dopravy na to velmi spěchá, je to i pro ně priorita," předpokládal Petera, který si myslí, že za dva roky by se už mohlo začít stavět. Na dostavbu R6 je už podepsané memorandum. Při stavbě se nejdříve začne obchvatem Řevničova.

Propojení severu

Problémy vznikly také u propojky z R7 na D8, protože u Tuchoměřic byla podána žaloba na neplatnost územního plánu. Vedení Středočeského kraje proto upraví plánované napojení obchvatu Kralup nad Vltavou, takže Tuchoměřičtí žalobu stáhnou.

Podle nové dohody kraj upraví současné napojení silnice vedoucí od Tuchoměřic směrem k benzinové čerpací stanici u Středokluk. Pokud projekt projde vládou, mohla by stavba začít na dvě etapy.

Včetně mostů a obchvatu Kralup by se cena vyšplhala na čtyři až čtyři a půl miliardy korun. Celé propojení by mělo být hotové za zhruba pět až osm let.

Autor: Pavla Janoušková Mgr.

25.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předvolební debata Deníku: Ivan Bartoš
76 51

V televizi zabodoval Bartoš, Babiš působil unaveně, hodnotí experti

Děti přiběhly do ložnice, že jim hoří v pokojíčku.
2

Hoří nám v pokojíčku! Rodina stihla z domu utéct

Přehledně: 20 odpovědí politiků na otázky, které zajímají většinu z nás

/FOTOGALERIE/ Chcete po volbách zrušit zcela EET? Chcete, aby se Miloš Zeman stal prezidentem na další období? Povolili byste cyklistům dvě piva před jízdou? Podívejte se ve fotogalerii, jak politici v předvolební superdebatě Deníku hlasovali o zajímavých otázkách, které hýbou děním v České republice? 

Všechny karty na stůl. Zde jsou priority hlavních politických stran

Volby jsou tu. Pokud ještě nejste rozhodnutí, které straně dáte dnes či zítra svůj hlas, superdebata Deníku by vám mohla nabídnout řešení. Kandidáti deseti hlavních stran a hnutí včera představili klíčové priority svých programů.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

Pohledem Stanislava Šulce: Co v debatách nezaznělo

Volby jsou v plném proudu a za pár hodin již budeme znát nové uspořádání na politické mapě. Voliči se rozhodují také podle toho, co zaznělo na poslední chvíli v předvolebních debatách. A je třeba upozornit, že by neměli opomenout také to, co v debatách ani jednou nezaznělo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení