Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vojenský újezd brzy skončí, zákaz vjezdu do Brd potrvá

Příbramsko - Od 1. ledna 2016 už nebude existovat Vojenský újezd Brdy. Jeho území bude součástí Chráněné krajinné oblasti (CHKO) Brdy. Zánik vojenského újezdu je možný díky zákonu o zrušení Vojenského újezdu Brdy, o stanovení hranic vojenských újezdů, o změně hranic krajů a o změně souvisejících zákonů (zákon o hranicích vojenských újezdů).

7.12.2015
SDÍLEJ:

Brdská příroda. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Hutr

S touto změnou souvisí i nový režim provozu na účelových komunikacích na území bývalého Vojenského újezdu Brdy. O tom informoval vedení podbrdských obcí a měst ředitel hořovické divize Vojenských lesů a statků (VLS) ČR Petr Švadlena.

„Od 1. ledna 2016 zůstává na tomto území v platnosti zákaz vjezdu všech motorových vozidel. Většina komunikací bude opatřena závorou a zákazovou dopravní značkou s dodatkovou tabulkou," konstatoval ředitel a dále upřesnil, komu bude povolen vjezd na účelové komunikace ve středních Brdech, tedy od příštího roku na území CHKO Brdy.

Komu bude povolen vjezd na komunikace

Na účelové komunikace bývalého vojenského újezdu budou mít vjezd povolen vozidla Integrovaného záchranného sboru, tedy Hasičský záchranný sbor, Policie ČR a pochopitelně i záchranná služba a rovněž i vojenská policie.

Dále budou mít možnost využívat tyto silnice vozidla Armády České republiky v rámci výcviku a po domluvě s vlastníkem pozemků o využití komunikace pro výcvik. Pochopitelně, že vjezd bude umožněn vozidlům státního podniku Vojenské lesy a statky ČR (VLS), který tam bude nadále lesním hospodářem.

Na účelové komunikace se také dostanou vozidla vlastnící povolení k vjezdu a stání v lesích, vydané vlastníkem komunikace, tedy státním podnikem VLS.

Písemná žádost o povolení k vjezdu a stání

 Časově omezené povolení k vjezdu a stání motorového vozidla v lesích budou od 1. ledna 2016 vydávat VLS, ředitelství divize Hořovice se sídlem v Jincích v řízení na základě písemné žádosti.

„Aby mohla být žádost kladně vyřízena, musí mít žadatel o povolení oprávněný důvod k vjezdu a stání na těchto komunikacích," vysvětluje dále ředitel hořovické divize VLS Petr Švadlena. To se týká zejména vozidel státní správy – tedy správy CHKO, nebo z důvodu výkonu práce na dotčeném území.

Tím je myšlena hospodářská činnost nebo služby pro vlastníka nemovitosti (VLS, CHKO, LČR, Povodí Vltavy atd.). Protože uvnitř Brd spadají katastry pod jednotlivé obce a některé tam mají i vodní zdroje, tak i v těchto případech jde o oprávněný důvod k získání povolení.

Čtěte také: Petráškova hora je naše. Hurá! Jásá starostka Hvožďan

Autor: Karel Hutr

7.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT