Lidé, na jejichž chování na nástupištích dohlíží kamerový systém, se budou muset spolehnout na hlášení staničního rozhlasu a informace na elektronických odjezdových tabulích, na které budou dohlížet operátoři centrálního dispečerského pracoviště (CDP) na pražské Balabence, v blízkosti západního okraje železniční stanice Praha - Libeň.

„Podle harmonogramu přepínání dálkově ovládaného zabezpečovací zařízení do Centrálního dispečerského pracoviště Praha zatím pro úsek Olbramovice - Praha Uhříněves platí, že ke zrušení výpravčího v Olbramovicích a převedení dirigujícího dispečera do Benešova dojde v první polovině května," potvrdil Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.

Trať se zjednodušenými dopravními poměry

Dirigující dispečer pro trať se zjednodušenými dopravními poměry Olbramovice - Sedlčany bude v benešovské dopravní kanceláři ve směně jako druhý výpravčí a bude vydávat souhlas k odjezdu vlaků na „Sedlčanku".

Správné postavení výhybek a znak dovolující jízdu na odjezdovém návěstidle zajistí příslušný úsekový dispečer z CDP, který bude komunikovat i s dosavadními fungujícími stanicemi Heřmaničky, Ješetice a Střezimíř, které čeká zrušení po dostavbě úseku Votice - Sudoměřice. První terénní práce na něm začnou koncem května, po kolaudaci dvoukolejného úseku Sudoměřice - Tábor.

K redukci dojde také v Čerčanech, kde zůstane jediný výpravčí pro řízení vlakové dopravy do Týnce nad Sázavou a Ledečka. Provoz na hlavní trati přes Čerčany bude dálkově řídit pražské CDP, v němž bude po zapojení všech tratí pracovat asi 130 úsekových a traťových dispečerů i 35 operátorů.

Čtěte také: Výpravčí zruší, 'Sedlčanku' začnou dirigovat z Benešova, hlavní trať z Prahy