Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu
TÉMA

Filmové recenze

Všechny důležité filmové novinky si pradidelně bere na paškál filmová recenzentka Jana Podskalská.

Blade Runner podruhé. Filmařsky je dokonalý, chybí mu však emoce

/TRAILER/ Je to už pětatřicet let, co na střeše domu dostihl robota Roye s touhou žít jeho osud. Hrál ho Rutger Hauer a bylo to strhující finále jedné z nejpůsobivějších sci-fi Blade Runner. Teď se replikanti vracejí.

Sny a touhy mezi zdmi a skoky

Praha /RECENZE/ - Ani ve snu. Tak pojmenoval producent a režisér Petr Oukropec svůj druhý snímek, který s úspěchem uvedl na letošním Berlinale a který teď vstoupil do kin. Poprvé v něm na plátně figuruje komunita českých parkouristů, do jejichž světa se snaží proniknout hlavní hrdinka filmu.

Kleinovi Básníci už jen vzpomínají

Praha /RECENZE/ - Šestému pokračování příběhů Štěpána a Kendyho občas spadne jemná laťka níž. Bavit ale dokáže.

Spotlight: lekce nejen dobré novinařiny

Praha /RECENZE/ - Tom McCarthy se ve svém oscarovém snímku obešel bez filmařských kudrlinek. A stačilo to.

Václavův nový film si nebere servítky

Praha /RECENZE/ - Drama Nikdy nejsme sami si odvezlo cenu diváků z Berlinale. Pro ty české bude asi hořkým soustem.

Bajgarův tygr má zbroušené drápy

Praha /RECENZE/ - Celovečerní debut známého publicisty drží standard mírné komedie. Sólo Jiřího Bartošky ale stojí za to.

Olga Hepnarová útočí svým chladem

Praha /RECENZE/ - Příběh vražedkyně. Filmařsky dráždivé a svým způsobem vděčné téma. Olga Hepnarová, poslední popravená žena v Československu, jež zabila vědomě osm lidí, musela jednoho dne doputovat i na filmové plátno. Jejího příběhu se chopili s obdivuhodnou kuráží a invencí (tím spíše, že jde o debut) dva mladí tvůrci: Tomáš Weinreb a Petr Kazda. Výsledkem je film nazvaný prostě Já, Olga Hepnarová, který měl světovou premiéru na Berlinale a dnes, po uvedení na Febiofestu, vstupuje do kin.

Dvojníci budí úsměv leda útrpný

Praha /RECENZE/ - Scénář Petra Hudského v nové české komedii dokládá, kterak pohřbít humor. Herci nemají co hrát, divák čemu se smát.

Polednice neutáhne celovečerní film

Praha /RECENZE/ - Debutant Jiří Sádek prokázal režijní cit pro žánr, scénář na motivy Erbenovy balady vystačí ale leda na školní cvičení.

Modré stíny jsou žánrovým kompromisem

Praha /RECENZE/ - Televizní detektivové od Nejsvětější trojice jsou zpět. Bohužel znovu se slabou zápletkou, jíž nepomohla ani režie Viktora Tauše.

Rodinný film zachraňuje čest domácích filmařů

Praha /RECENZE/ - Mladý režisér Olmo Omerzu naplňuje druhým snímkem příslib talentovaného tvůrce. Excelují tu i herci v čele s Karlem Rodenem.

Vinyl: Scorseseho jízda do divokých sedmdesátek

Praha /RECENZE/ - Na HBO má dnes světovou premiéru dramatická série nahlížející zostra do zákulisí hudebního showbyznysu.

Decibely lásky jsou mocné. Všeho

Praha /RECENZE/ - Kouzlo nechtěného. I tak by se dal stručně charakterizovat snímek Decibely lásky, který měl být – podle jeho producenta a autora hudby Michala Davida taneční romancí s písněmi 80. a 90. let. Místo české Flashdance ale nabízí nevídanou legraci. A to od začátku do konce.

Dvě divné dívky a jejich touhy

Praha /RECENZE/ - V kinech se potkaly hrdinky ze dvou vizuálních světů i dob: dánská malířka a Líza. Zdobí je skvělé herecké výkony.

Saulův syn: jiný pohled na holocaust

Praha /RECENZE/ - V Lucerně se v úterý představilo strhující maďarské drama oceněné v Cannes nahlížející zblízka do nejstrašnějšího zákulisí lágru.

Fúsi: těžké je začít žít

Praha /RECENZE/ - Islandský režisér Dagur Kári vypráví s humorem křehký příběh severského Metráčka.

Do posledního dechu: Námořní drama jak se patří

Praha /RECENZE/ - Do kin dorazil strhující Gillespieho příběh o záchraně posádky natočený podle reálné události z 50. let.

Baarová: Místo romance didaktický kýč

Praha /RECENZE/ - Renčův film o naší prvorepublikové herečce doplácí na ledabylý scénář Ivana Hubače. Táňa Pauhofová si ostudu neudělala.

Muzikál zůstal daleko za Starci

Praha /RECENZE/ - Tak trochu mimo (nejen roční období) působí domácí hudební snímek Muzikál aneb Cesty ke štěstí. I když ale pomineme, že film Slobodanky Radun se točil v letních kulisách a tudíž by se lépe vyjímal v programu řekněme červnových kin, není to slabina jediná.

Revenant: sugestivní cesta za pomstou

Praha /RECENZE/ - Sugestivní naturalistická podívaná, čerstvě ověnčená třemi Zlatými globy. To je Revenant Zmrtvýchvstání, dvouapůlhodinový opus Alejandra G. Iňárritua, který si za něj vysloužil od zahraničních novinářů v Hollywoodu kromě režijní a herecké i cenu za nejlepší drama. Na scénáři se podílel s Markem L. Smithem, inspiraci čerpali ze stejnojmenné knihy Michaela Punkeho (2003).

Lekce ze světa virtuálních peněz

Praha /RECENZE/ - Režisér Adam McKay dokazuje, že i příběh ze světa bankovních predátorů lze natočit s nadhledem a vtipem.

Lída Baarová: Zkáza nejen krásou

Praha /RECENZE/ - Málokterá česká herečka prošla tolika pozoruhodnými propady, jako Lída Baarová. Režisérka Helena Třeštíková se za ní vypravila v roce 1995, kdy osmdesátiletá Baarová už dávno žila v ústraní v Salcburku. Bez ohlášení a s rizikem, že ji vyžene. Což se také stalo. Ale jen napoprvé, nakonec k sobě režisérku přece jen pustila. I na sklonku života zůstala herečkou, jež nedokáže být imunní vůči kameře…

Věneček, Johanka i princové uvízli v průměru

Praha /RECENZE/ - Vánoce jsou za námi a s nimi i nové vánoční pohádky, které se letos ucházely o diváckou přízeň. Byly tři a v zásadě ani jedna nevybočila mimo obvyklý průměr. Anděl Páně, novější evergreen vánoční obrazovky, jenž jim 23. prosince předcházel, nasadil před deseti lety vysokou laťku. A na tu letos, stejně jako v minulých letech, nedosáhla ani jedna z novinek.

Zbrusu nový zákon: brilantní komedie do vánočních kin

Praha /RECENZE/ - Belgickému filmaři Jacu van Dormaelovi už táhne na šedesát, ale jeho originalita neslábne. Ani chuť se bavit. Což je dobrá zpráva pro diváky. Jeho novinka Zbrusu nový zákon, která se před pár dny probojovala do užšího výběru na oscarové klání v zahraničních filmech, to potvrzuje vrchovatě. Zítra vstoupí do kin, zkuste ji neminout.

Star Wars mezi starým a novým světem

Praha /RECENZE/ - Velké galaktické dobrodružství odehrávající se „před dávnými časy…" je zpět. Do tuzemských kin vstoupil dnes o půlnoci sedmý díl ságy Star Wars, poprvé pod taktovkou jiného režiséra, J. J. Abramse. A dlužno přiznat, že na původní vizuál i styl duchovního otce celé série Georga Lucase navazuje důstojně.

Šťastné vzkříšení Malého prince

Praha /RECENZE/ - Francouzské animované filmy patří minimálně v posledním desetiletí k evropské špičce – experimentováním s technikami, režijními nápady i volbou zajímavých témat. Potvrzuje v plné míře i Malý princ režiséra Marka Osborna, který minulý týden vstoupil do kin. Představil se v rámci Festivalu francouzských filmů, světovou premiéru měl ale už v květnu na prestižním festivalu v Cannes, kam se probojoval do mimosoutěžního programu, což se běžně animovaným snímkům nestává.

Most špiónů: úhledný obraz studené války

Praha /RECENZE/ - Jednou z linií, které režisér Steven Spielberg sleduje ve své tvorbě, jsou vedle sci-fi a současných příběhů témata historická. Do kin teď po Válečném koni a Lincolnovi přichází Most špiónů, snímek, v němž – především pro americké publikum – objevuje události a náladu studené války.

Hunger Games poškodilo rozpůlené finále

Praha /RECENZE/ - Hladové hry pro teenagery mají finále za sebou. Tvůrci filmové adaptace úspěšné knižní série Suzanne Collinsové Hunger Games uzavřeli osudy Katniss, hrdinky, s níž se díky četbě i projekcí v kině ztotožnila řada mladičkých divaček (jak ostatně ukázaly žebříčky návštěvnosti). Osamělý boj odvážné účastnice krutých her, jimž se vzepřela, bohužel v samém závěru série poškozuje sobecký producentský trend posledních let dělit finále na dva filmy.

Sorkin a Boyle našli dobrý klíč k Jobsovi

Praha /RECENZE/ - Jako egocentrického génia, který nezná limity, ale má své slabosti. Mimo jiné dceru. Tak líčí životopisný snímek Steve Jobs jednoho z největších vizionářů světa technologií a spoluzakladatele Apple. Během dvou let je to už třetí film věnovaný jeho fenoménu, počítáme-li i hodinový dokument Steve Jobs: Visionary Genius, jenž byl představen nedávno na festivalu dokumentů v Jihlavě.

Fassbenderův Macbeth má svou sílu

Praha /RECENZE/ - Polanski, Kurosawa, Welles. To jsou tři výrazní filmaři, kteří se v různých časech zmocnili po svém a všichni výtečně Shakespearovy tragédie Macbeth. Teď se k nim může směle přiřadit i jméno u nás prakticky neznámého režiséra, Australana Justina Kurzela. Jeho Macbeth oslovil už dramaturgy festivalu v Cannes, kam byl vybrán do hlavní soutěže. Teď vstoupil do našich kin a dlužno říct, že i zapřísáhlí odpůrci filmových adaptací divadelní klasiky by možná zatleskali.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení