"Pro mě to byly filmy, které byly syrové a provokativní. Žádná romantika, žádné přikrášlování, ukazovaly věci zpříma a bez skrupulí," prohlásila při debatě s producentem, novinářem a prezidentem mezinárodní poroty Peterem Bartem, režisérem Monte Hellmanem a hereckým kolegou Budem Cortem.

Ten záhy odstartoval spílání současnému Hollywoodu. Podle Corta, který počátkem 70. let exceloval v černé komedii režiséra Hala Ashbyho Harold a Maude, nemají dnešní filmy žádnou duši. "Ty filmy, v nichž jsme tehdy hráli, byly provokativní a politické. Doufali jsme, že se nám jimi podaří změnit společnost," řekl Cort, jehož kariéru zastavila v roce 1979 vážná automobilová nehoda.

"Americká studia tehdy procházela obrovskou proměnou a nebyla ještě vlastnictvím velkých korporací," zavzpomínal Bart, který uvádí televizní týdeník Sunday Morning Shootout. Snímek typu Harold a Maude by prý dnes v Hollywoodu vůbec nemohl vzniknout. Navíc tenkrát byly hvězdy v pohodě, ale dnes je obklopuje armáda ochránců.

"Snažili jsme se natáčet filmy osobní, příběhy, na kterých nám záleželo. Nikdo nám nepřikazoval, abychom natáčeli něco, co se podobá něčemu jinému," podotkl k produkci Nového Hollywoodu režisér Monte Hellman.

Podle Corta se dnes v Hollywoodu točí jen komerce, která má v případě úspěchu nová a nová pokračování. Cybill Shepherdová to pochopila jako narážku na Bruce Willise, který se právě v kinech prohání ve čtvrté Smrtonosné pasti. "No nevím, ale každopádně mu to v ní sluší," jala se ho bránit. I když jinak se kritice současných filmů se nebránila

Shepherdová začínala jako modelka, na začátku 70. let si zahrála ve snímku Petera Bogdanoviche Poslední filmové představení. Toho společně s Orsonem Wellesem označila za dva filmaře, kteří ji ovlivnili nejvíc.

Překonala i nedůvěru dalších režisérů a objevila se třeba ve Scorseseho Taxikáři. Od 80. let se věnuje spíše televizi. Role kolegyně Davida Addisona jí vynesla tři Zlaté glóby a několik nominací na cenu Emmy.