Důvodem je zastaralost grafiky i nástup zemského digitálního vysílání, vysvětluje Kateřina Vilímková z oddělení marketingu a komunikace ČT.

Označení každého programu bude od září tvořit číslice z jeho názvu, tedy jednička, dvojka, čtyřka nebo dvacet čtyřka. Společným znakem označení všech čtyř programů ČT pak bude vodorovná čára nad číslicí daného programu.

"První impulz zahájit v grafice ČT změnu přišel s digitalizací TV vysílání. S jejím nástupem chce ČT posílit celý systém své firemní identity," uvedla Vilímková. Dalším důvodem ke změně podle ní byla potřeba zmodernizovat a zjednodušit označení kanálů a odstranit technická omezení jejich prezentace ve srovnání s aktuálně užívanými logy.

"Poslední grafická proměna proběhla v ČT v roce 1998," podotkla.

Celý systém nového grafické stylu vychází z principů nové firemní identity ČT, která vzešla ze soutěže, zorganizované loni na jaře. Nový vizuální styl je podle zástupců ČT svou podobou vystaven tak, aby atmosférou a zpracováním oslovil všechny reálné cílové skupiny ČT.

Součástí nové grafiky budou i nové slogany pro jednotlivé programy i jeden společný pro celou Českou televizi. Pro ČT1 zvolila televize slogan "Vítejte na jedničce", pro ČT2 "Jiný prostor". Sportovní kanál bude provázet sousloví "Žijeme sportem" a zpravodajskou stanici ČT24 pak "Informační náskok". Pro celou ČT se bude používat slogan "Jsme Česká televize".

Jak bude vypadat nové logo celé České televize, které nahradí současné připomínající obrazovku složenou z červeného písmene Č a bílého písmene T, to zatím veřejnoprávní televize tají.

Podle dostupných informací by mělo mít podobu písmene C, nad nímž bude vodorovná čára znamenající nejen háček nad céčkem, ale také vodorovnou část písmene T.

"Klasické logo budeme používat ještě dál, s novým budeme počítat v době, kdy vstoupí digitalizace do závěrečné fáze," řekl nedávno Rádiu Impuls generální ředitel ČT Jiří Janeček.