Pro lásku boží - to není užaslý povzdech skrblíků, nýbrž titul díla, v jehož základě se skrývá lebka pětatřicetiletého muže, který žil někdy v období mezi 1720 a 1810. Hirst ji celou pokryl diamanty, kterým dominuje největší narůžovělý kámen ve tvaru hrušky uprostřed čela. Pro exponát nechal zhotovit i nové zuby.

"Vypadá mnohem lépe, než jsem čekal," uvedl krátce po jejím dokončení. "Trochu jsem se bál, že dopadne jako prsten Aliho G. Chtěl jsem, aby byla bez jediného kazu, tak jako jsou bez kazu diamanty. Dal jsem je úplně všude, jsou i uvnitř v nosní části."

Damien Hirst znovu zasahuje - diamantovou lebkou

Kousek, který část kritiky považuje za vtipnou reflexi současného celebritami posedlého ovzduší a jiní vidí jako naprostý nevkus, šel na trh s už tak dost závratnou výrobní cenou - odhadovanou na 12 milionů liber.

"Doufám, že se lidé při pohledu na dílo budou cítit povzneseni, že jim to vezme dech," říkal autor novinářům před vernisáží. Ti ale byli v hodnocení dosti rozpolcení. Jack Malver z The Times napsal, že lebka "na první pohled připomíná něco mezi kabelkou, jaké nosí manželky slavných fotbalistů, a diskotékovou koulí".

Mluvčí galerie White Cube, která Hirsta zastupuje, odmítá poskytnout jakékoli další informace o kupcích. Přejí si zůstat v anonymitě, i když připouští, že do lebky investovali se záměrem pozdějšího prodeje. Hirstovi přesto zůstal podíl, který "lásce boží" umožní uskutečnit plánovanou sérii výstav. Zatím však nejsou potvrzené žádné konkrétní termíny.

Už začátkem roku si Hirst vysloužil post nejdráže prodávaného evropského umělce, když byla jedna z jeho lékárničkových koláží vydražena za 9,65 milion liber. Dílo Lullaby Spring čítá 6 136 jednotlivě ručně nabarvených tabletek.

Nynějším prodejem Hirst na výsost potvrdil, že si umí obstarat nejen fantastickou publicitu jako v případě zvířat naložených ve formaldehydu, ale ještě zařídit, aby mu to sypalo.