Platforma potrvá symbolicky do Mezinárodního dne tance, 29. dubna, kdy na všechny nadšence čekají v pražském Divadle Ponec diskuze o tanci a projekce cenami ověnčeného filmu od legendárních DV8 Physical Theatre The Cost of Living. Během pěti dnů festivalu budou mít diváci možnost zhlédnout to nejzajímavější a nejlepší, co se na scéně současného tance a pohybového divadla u nás událo za poslední rok, a to na scéně Ponce, Archy, Duncan Centre a La Fabriky.

K lákadlům patří například Luna Plina (25. 4., Ponec), nová práce předloňské vítězky Ceny Sazky za „objev v tanci“ – Rumunky Ioany Mony Popovici, která zkoumá překvapivé mechanismy lidského chování v okamžicích, kdy nám ztráta něčeho nebo někoho blízkého rozmetá dosavadní jistoty. Dále pak dílo Jozefa Fručka a Lindy Kapetaney Sudden Showers of Silence (25. 4., Archa), které nabízí zajímavé téma – intimní dialog dvou lidí, muže – hrdiny a jeho oddané ženy, kteří ztrácejí jeden druhého kvůli válce – v podání, které se inspirovalo čínským bojovým uměním.

Českou tvůrčí generaci (mnozí z nich soutěží o prestižní Cenu Sazky) představí Kateřina Stupecká s dílem Da capo (26. 4., Duncan Centre) o tom, že rozhodnutí je jen začátek něčeho. Lenka Bartůňková společně s Dorou Hoštovou vyjely loni na stáž do New Yorku a přivezly svěží choreografii Do světa dvě (26. 4., Duncan Centre) vytvořenou ze sítí stanic metra, ve kterých se setkáváme s životními příběhy a osudy jiných lidí.

Tereza Ondrová si zvolila pro své dílo Jaja a Papus (26. 4., La Fabrika) zase téma stáří a posledních nenaplněných přání. Za pozornost jistě stojí v Berlíně žijící choreograf Jiří Bartovanec, který se skrze tanec vrací ke kořenům svého života, a to ve třech fázích: narození, dětství a hledání vlastní budoucnosti. V podání DOT 504 soutěží Thomas Steyaert (BE) s Hidden Landscape (27. 4., La Fabrika), s příběhem o našich skrytých tvářích, které ukazujeme v různých situacích.