Převážně v něm hrají evropští herci, v čele se statným Britem Liamem Neesonem. Nicméně celý film vypadá jako průměrný žánrový kousek z USA. Odtud také přilétá supersilný a superschopný bývalý agent, aby z pařížského podsvětí prohnilého albánskou mafií, zkorumpovanými policisty a zvrácenými obchody s mladými nevinnými dívkami zachránil svou milovanou sedmnáctiletou dceru.

„Já tě najdu. A pak tě zabiju,“ hrozí Neeson jednomu z Albánců, který unesl jeho dítě právě v okamžiku, kdy telefonovalo s otcem. A při jeho schopnostech a neschopnosti scenáristů zabývat se logickou pravděpodobností či morálními otázkami divák nemůže pochybovat, že by své slovo nedodržel. Naštvaný hrdina, který v pozdním věku objevil rodinné hodnoty a silný otcovský pud, jde tvrdě za svým, bez ohledu na to, kolik rozbitých aut, domů, čelistí, lahví od šampusu nebo mrtvol po něm zůstane.

A bývalý kameraman prvního Kurýra a čtvrtého Taxi Pierre Morel se stejnou nevynalézavou přímočarostí režíruje neustálé honičky a rvačky, při nichž aspoň postavy nemusí pronášet hloupé dialogy. Zapomeňte na to, že režisér Luc Besson někdy natočil tak dobrou krimi jako byl Leon. Tohle je jednohubka jenom pro ty, kteří snad ještě litují, že Arnold Schwarzenegger přestal točit filmy.

96 hodin (Taken)
Francie 2008, akční thriller, 93 min.
R: Pierre Morel, hr. L. Neeson, M. Graceová, F. Janssenová.

IVA PŘIVŘELOVÁ