Recenze

Hezoun Jared Leto (hrál například ve filmech Klub rváčů, Americké psycho, Alexander nebo Tenká červená linie) ovšem nepatří do kategorie herců, kteří si chtějí jen tak na chvíli odskočit k muzice a bokem přivydělat nějaké dolárky. Svoji skupinu, pro kterou píše i většinu repertoáru, bere smrtelně vážně. Teprve hudbou prý může vyjádřit svoje skutečné pocity. „Deska A Beautiful Lie vychází přímo z mého srdce. Je to neuvěřitelně intimní pohled do nitra člověka, který se nachází na životní křižovatce. Syrová, emocionální cesta. Příběh o lásce, smrti, bolesti, rozkoši a vášni. O tom, jaké to je být člověkem,“ neváhá Leto pochválit svoji práci.

Přijde vám toto prohlášení patetické? Stejně pateticky působí i samotné písně. Efektní přehrávání převzal Leto ze své filmové profese. Žánrově tak zařadil svoji hudbu do současné módní vlny emo rocku (od slova emotion, emoce), do které jsou řazeny například kapely My Chemical Romance, Good Charlotte nebo Fall Out Boy a která má afektovanost už v definici. Citová vypjatost ovšem nemusí být v rocku na škodu, pokud působí upřímně. Jared jako frontman i 30 Seconds to Mars jako celek dokáží být dostatečně naléhaví i přesvědčiví.

O Jaredově pěveckém umu svědčí jeden z utajených bonusů, skladba Hunter převzatá od Björk. I když cover-verze postrádá rafinovanou dráždivost originálu a Jared ji nahrazuje pouhou razancí, nevylámal si na ní zuby úplně, jak by se dalo očekávat. S výtkami ohledně kopírování se Leto vypořádal po svém, nepůvodnost přiznává: „Vždy mě inspirovaly kapely jako U2, The Cure, Led Zeppelin či Pink Floyd, které dokáží vyjádřit hluboké emoce a vykreslit živoucí zvukové obrazy, i když se zároveň snažíme být tak současní, jak jen dokážeme.“ V písni Was It a Dream? se však jedná spíše o vykradení charakteristického zvuku i autorského rukopisu The Cure než jen o pouhou inspiraci.

Nicméně pokud se stávají idoly teenagerů kapely, které upřednostňují upřímné vyjádření citů před vykalkulovanou líbivostí, jde o jev veskrze sympatický. Přestože jim k popularitě pomůže tvář známá ze stříbrného plátna.