Všechny své ženy musí vyřešit v jednom hektickém dni, navíc po něm primář ještě chce, aby oponoval polygamním názorům sexuologa Weisse a pak pomohl nemocničnímu týmu vyhrát zápas ragby. Naštěstí má doktor na všechno tři pokusy, protože je ve filmu, který ho posílá znovu do okamžiku, kdy mu zhrzená manželka vynadá do telefonu.

Nejdřív ty dobré zprávy: Chyťte doktora je opravdu komedie, tedy ne jenom film, který má v žánrovém popisu „komedie“, ale nikdo se u něj nesměje. Jeho humor není vulgární ani trapný, vtipy jsou do dialogů zabudovány až na výjimky poměrně přirozeně a většina herců je umí pronést bez teatrální afektovanosti.

Debutantu Martinu Dolenskému se taky podařilo sehnat atraktivní a kvalitní obsazení. Především muzikant Michal Malátný překvapuje svou nenuceností a šarmem, který přesně naplňuje požadavky role pana doktora. Ale i Tatiana Vilhelmová dvojroli manželky a milenky zvládá dobře a nezapomenutelný je i Kryštof Hádek jako policista pod dohledem maminky nebo tchyně Iva Janžurová.

Teď ty špatné zprávy: Chyťte doktora obsahuje příliš stereotypů a nedůsledných maličkostí. Třeba manželka je uťáplá myš, zatímco milenka vamp, který doma luxuje parkety v lodičkách. Režisér dobře uvádí snovými sekvencemi jednotlivé dny, ale motiv šance na různá rozhodnutí není dostatečně využitý a navíc postupem času film utíká k čím dál větší a nezajímavější nepravděpodobnosti.

Pozornost od hlavní linie odvádí množství zbytečných „hvězdných“ minirolí (třeba pražského primátora Pavla Béma), zbytečných postav, jako je milenčin kolega v podání režisérova spolužáka Karla Janáka, nebo teatrálních výkonů Natálie Drabiščákové. A hlavně, tenhle zábavný kousek nakonec působí jako obhajoba frivolní nezodpovědnosti. Manželka doktorovi odpírá sex, a tím mu tedy poskytuje pádný důvod k nevěře, protože chlapi jsou chlapi, ženský jsou ženský, hlavně že se zasmějeme.

Ale záleží, co vám stačí. Nebo jakou komedii jste navštívili naposled. Jestli Doktora uvidíte po Posledních plavkách, které nedokázaly ani slušně pobavit, nebo po Šťastných mílích, které dokázaly víc než pobavit.

Chyťte doktora
ČR 2007, komedie, režie: Martin Dolenský, hrají: Michal Malátný, Tatiana Vilhelmová, Iva Janžurová, Kryštof Hádek, Luděk Sobota. Premiéra: 29. 11.