Celotýdenní program předznamenala již v pátek vernisáž ikon současného českého komiksu Jiřího Gruse a Lely Geislerové. Prostory MeetFactory zaplnilo velké množství převážně mladých lidí, někteří z nich přišli v extravagantním oblečení s nápadnými účesy. Mezi obsluhou na baru byl také výtvarník David Černý, spoluzakladatel mezinárodního centra současného umění MeetFactory.

Vedle prohlídky kreseb Moki, které se vyznačují fantazijním rukopisem, měli návštěvníci možnost zúčastnit se benefiční aukce. Zájemci si kupovali značkové boty upravené 11 výtvarníky, výtěžek jde na konto Krtek shromažďující finance pro dětskou onkologii.

Na programu úvodního dne byl také koncert umělecké skupiny Ghostmother, komiksová přehlídka Fashionshop Parazit ve stylu hrdinky slavného francouzského komiksu Barbarelly nebo promítání animovaných filmů.

„Festival představí české i zahraniční projekty, přijede Igor Baranko z Ukrajiny nebo výtvarníci slovinského časopisu Stripburger, Prahu navštíví výstavy Greetings from Cartoonia, litevská The Last Match, česká Phantastyx a další," uvedla Jana Fantová ze sdružení na podporu komiksu Sequence, který festival organizuje. Dodala, že hlavní hvězdou festivalu bude francouzský autor dokumentárních komiksů Emmanuel Guibert.

Na festivalu se také představí jeden z nejúspěšnějších španělských ilustrátorů současné doby Miguelem Gallardem, který 3. listopadu bude mít v Institutu Cervantes v Praze přednášku nazvanou Jak být Gallardem.

Vyvrcholením festivalu bude Komiksová sobota 6. listopadu v experimentálním prostoru NoD/Roxy, kde mimo jiné Emmanuel Guibert představí své nové album Alanova válka 3. Na závěr festivalu organizátoři opět vyhlásí ceny Muriel. Předsedou poroty je letos spisovatel a scenárista Edgar Dutka. Loni si odnesl čestné uznání Francouz David B., autor série Padoucnice. Cenu za nejlepší původní českou knihu převzala Lucie Lomová, autorka komiksu Anna chce skočit.

Festival vznikl v roce 2006 s cílem povýšit opomíjený žánr komiksu na úroveň respektované literatury. V komunistickém režimu byl tento žánr zatlačen do kolonky dětská literatura a trvalo téměř 20 let, než se komiks emancipoval, upozorňovali organizátoři v předchozích ročnících.