Ústecký kraj přidělil třicetimilionovou zakázku na propagaci rekultivovaných území poničených těžbou uhlí. Firma REMA media, jež ji získala, vznikla zhruba tři týdny před výběrovým řízením. Výběrové řízení bylo vyhlášeno 5. listopadu 2011. Do obchodního rejstříku byla firma zapsána 16. listopadu, zakázka jí byla přidělena 7. prosince, smlouva podepsána 30. prosince. Podmínky výběrového řízení ovšem určovaly, že uchazeč o zakázku musí tyto služby poskytovat v posledních třech letech a doložit seznam referencí.

Majitelem firmy je Nikola Levojevič z Mostecka. Když se ho Deník pokoušel zastihnout na mobilu uvedeném na webu jeho společnosti, dovolal se do jiné reklamní agentury, G3 studio. „My máme ten projekt rozdělený," odpověděl na otázky Petr Fencl, který hovor přijal.

Fencl slíbil, že během několika dní po e-mailu odpoví na otázky ohledně jejich podílu na projektu Zažij změnu, jak jej Ústecký kraj pojmenoval. Celý přijde na 43 milionů.

Na webu REMA media je i popis toho, co má firma zpracovat. Počínaje vizualizacemi a konče bilboardy. Účelem je přitáhnout do kraje turisty. „Propagovat budeme území s 58 obcí na Ústecku, Teplicku, Mostecku a Chomutovsku, které byly zasaženy těžbou hnědého uhlí."

Deník pak na Mostecku o Levojevičovi zjistil, že hrál fotbal za Baník Souš, jehož funkcionářem je i Josef Tancoš, poslanec a zároveň člen ústeckého Krajského výkonného výboru ČSSD (KVV).

V ústeckém KVV zasedá i Pavel Kouda, náměstek hejtmanky. Ten pochází z Mostecka stejně jako Tancoš. „Vše bylo podle zákona a nebyl v tom žádný problém," vyjádřil se k projektu Kouda. „Samozřejmě, nikde není psáno, že když s někým kamarádím a on podniká, že by se nemohl zúčastnit výběrového řízení v kraji," řekl na otázku ohledně „mládí" firmy a jejího možného propojení s politiky ČSSD.

Mluvčí kraje Magdalena Hanáčková dodala, že kvalifikační předpoklady REMA Media byly splněny. „Prostřednictvím subdodavatele, jak je to v souladu se zákonem."