Cestující v městské autobusové dopravě v Lounech budou muset od nového roku sáhnout při placení jízdenky o něco hlouběji do kapsy. Městská rada v minulých dnech schválila zdražení jízdného. A to v souvislosti s novou smlouvou s Dopravním podnikem Ústeckého kraje a. s., který MHD v Lounech zajišťuje.

Nový ceník začne platit od 1. ledna 2017. Počítá s obyčejným jízdným, tedy plnou cenou pro cestující starší 15 let, ve výši 10 korun. Až dosud to bylo po mnoho let 7 korun. Zlevněné jízdné pak bude nově stát 5 korun místo dosavadních čtyř. To využívají například děti od 6 do 15 let. Zůstává naopak desetiprocentní sleva při platbě elektronickou peněženkou, tedy bezhotovostně prostřednictvím speciální čipové karty, vydávané přímo dopravcem.

Zdražení bylo nevyhnutelné

„Zdražení jízdného vyplynulo z nových požadavků dopravního podniku při jednání o prodloužení smlouvy na příští rok," uvedl Jan Čermák, místostarosta Loun, s tím, že současná velmi nízká cena by byla stejně do budoucna už neudržitelná. „Stejně bychom se k podobné částce velmi brzy dostali," dodal.

Městskou hromadnou dopravu v Lounech totiž čekají zanedlouho s největší pravděpodobností zásadní změny. V roce 2017 ještě vše, kromě zmíněných cen jízdného, zůstane stejné. A to díky prodloužení smlouvy s Dopravním podnikem Ústeckého kraje a. s. Právě do konce příštího roku.

Nový provozovatel

Radnice ale už připravuje výběrové řízení na nového provozovatele MHD. Podle dřívějších informací by mělo proběhnout ještě letos. Hovořilo se také o tom, že by autobusy mohla vypravovat přímo Technická správa města Loun.

Už letos na jaře vedení města rozhodlo, že v budoucnu bude zajišťovat linky pouze na svém území a vypoví smlouvy o společném postupu při centrálním zadávání s okolními obcemi Černčice, Obora a Vršovice. „Obce se mohou domluvit s dopravcem samy na prodloužení," uvedl již dříve lounský starosta Radovan Šabata.

Čtěte také: Louny dál nebudou řešit autobusy MHD pro okolní obce

Důvodem jsou finance. „Máme spočítáno, že jen pro naše město bychom potřebovali pět vozů a jeden záložní. Při obsluhování obcí by to muselo být sedm plus jeden," řekl letos v dubnu R. Šabata s tím, že by takovýto „rozšířený" provoz znamenal pro Louny a především jejich pokladnu neadekvátní zatížení.

Otázkou zatím zůstává, jaké podmínky do výběrového řízení na nového provozovatele MHD radnice nastaví. Především zda budou vyžadovány zkušenosti v tomto oboru, které například místní technická správa nemá.