Ve středu zhotovitel Ekostavby Louny pokračoval v pokládání asfaltového koberce od mostu ve směru do města. Nyní probíhají přípravné práce na postavení provizorního přemostění, které po zbourání současného mostu poslouží k přepravě vozidel složek integrovaného záchranného sboru, autobusů a vymezené dopravní obslužnosti.

Most v Břežanech je jedním z kritických míst na trase, jeho šířka vyhovuje průjezdu pouze jednoho vozidla. Postaven byl v 70. letech minulého století a už tehdy se počítalo, že bude nahrazen novou konstrukcí. „Jeho nástupce bude mít ocelovou konstrukci a železobetonovou desku, standardní šířku vozovky 11 metrů a odpovídající tonáž. V dubnu začne výstavba provizorního mostu, v květnu po závěrečných zátěžových zkouškách a mostní prohlídce se přikročí k bourání starého mostu," vysvětluje technický dozor stavby Jan Jaša.

Most přes Ohři v Břežanech patří zejména pro svou šířku mezi kritická místa na páteřní komunikaci II/246.

Před nájezdem na most z břežanské strany je ještě dnes patrný pozůstatek komunikace vedoucí na předchozí provizorní most před zhruba 50 lety. „Už tehdy si samospráva vymínila jeho výstavbu. I my jsme si dali podmínku, že provizorní most musí být uveden do provozu dřív, než bude rozebrán starý. Nechceme komplikovat cestu místním obyvatelům do Budyně a dětem, které chodí do naší školy nebo cestují ve směru na Libochovicko," uvedl starosta Budyně Petr Medáček. Se zahájením stavby se čekalo, až pomine hrozba velké vody, navíc pro provizorní most musel zhotovitel zažádat o výjimku ze zákona vzhledem k výskytu populace chráněného mlže velevruba tupého.

Páteřní komunikace je hojně využívána i nákladními vozidly z cihelny v Libochovicích a kamiony z Lounska a Mostecka s napojením na dálnici D8 u Roudnice nad Labem. Ty budou muset v době stavby užívat objízdnou trasu s odbočkou v Radovesicích. Přepravu po provizorním mostu vozidel s výjimkou bude řídit semafor.

Termín pro dokončení celé stavby, jejímž objednatelem je Ústecký kraj, je 30. září letošního roku