Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

České dráhy na severu Čech vypustily Pantera se Žralokem

Ústecko /FOTOGALERIE, REPORTÁŽ/ – Automatika s tichým zasyčením uzavírá výsuvné dveře. „Příští zastávka: Teplice," hlásí z reproduktoru neviditelný hlasatel. RegioPanter, jak se nová vlaková souprava jmenuje, pomalu vyjíždí z hlavního nádraží, ale v odhlučněném interiéru to skoro nevnímáte.

2.10.2012
SDÍLEJ:

České dráhy pokřtily vlakové soupravy RegioPanter a RegioShark.Foto: DENÍK/Jan Vraný

Za oknem se míhá krajina a strojvedoucí Miloš Ďurčík dohlíží na citlivé automatické řízení. „Konstrukční rychlost umožňuje 160 kilometrů v hodině, ale zvládne i vyšší," líčí technické detaily. „Jak rychle s ním můžu jet samozřejmě omezuje trať, na které jsem."

Tato nová vlaková souprava od úterý brázdí spolu s RegioSharkem železnici v Ústeckém a Karlovarském kraji. Celkem sedm tří vozových vlakových jednotek. „Pořizovací cena je 136 milionů korun," vysvětluje během křtu „pantera" předseda dotačního úřadu regionální rady Jaroslav Komínek.

„Celkové investiční náklady dosáhly 952 milionů korun, přičemž dotace z ROP Severozápad činí čtyřicet procent z této částky, tedy 380,8 milionu korun," dodává Komínek.

Oproti zeleným vagonům z dob komunismu je tu znát pokrok. Sedačky jsou docela pohodlné a v případě potřeby mají cestující k dispozici i wi-fi připojení na internet. Pro potřebné se tu nacházejí bezbariérové přístupy. Klimatizace, prostor pro bicykly, v každém oddíle vozů pomrkávají informační LCD panely.

„Nové elektrické a motorové jednotky podstatně zkvalitní cestování v Ústeckém kraji," popisuje to Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.  „Při výběrovém řízení jsme přihlíželi k požadavkům regionů, které regionální spoje objednávají."

Člověk si během cesty na chvilku může připadat, jako když letí v Airbusu, deset tisíc stop nad hladinou moře. Stačí ale málo, jako třeba když kola RegioPantera lehce klepnou o výhybku a kouzlo je pryč.

Cesta po dvaceti minutách končí na teplickém nádraží. Když zastavuje, překvapivě neuslyšíte  žádné uširvoucí skřípání. Na peroně modrou soupravu okukují zvědavci. „No, tak tím bych jel radši než tou hrůzou, co s ní běžně cestuji," bručí postarší chlapík, když se vlak pohne k Chomutovu.

Kde budou jezdit

RegioPanter: Na páteřní lince z Mostu do Děčína nahradí staré soupravy tří vagonů ze 70. a 80. let minulého století. Zatím pojedou na lince do Mostu na  zhruba každém čtvrtém spoji. Kraj je chce nasadit i na lince z Litvínova do Ústí, což by mezi Teplicemi a Ústím vytvořilo půlhodinový inverval.

RegioShark: Těch má přijít do regionu osm, ČD je plánují nasadit jednak na návazné podkrušnohorské lince do Karlových Varů, jednak na Děčínsku.

Autor: Janni Vorlíček

2.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Hraniční přechod Ravah v Pásmu Gazy, ilustrační foto
3

Přechod Rafah v Pásmu Gazy se po deseti letech otevřel, zatím na tři dny

Stanislav Pitaš
DOTYK.CZ
4

Disident si lehnul na zem a estébáci z toho udělali napadení policisty

Horáčkovi radila babička: Prezident musí dobře vypadat na známce

/REPORTÁŽ, VIDEO/ Rodinný minipivovar znamená pro manžele Schönbauerovy celý život. Pracují v něm tři generace. I proto si Deník vybral mezi věrnými čtenáři právě rodinu ze severočeských Teplic, aby k nim na návštěvu přijel kandidát na prezidenta Michal Horáček.   

AKTUALIZOVÁNO

VIDEO: Kvůli požáru motorestu byly uzavřeny pumpa i dálnice D10

Mohutný požár se snad obešel bez zranění. To je zřejmě jediná příznivá zpráva spojená s řáděním plamenů, které v sobotu dopoledne zachvátily motorest v sousedství dálnice D10 u Hlavence na Praze-východ. Tomu, že Motorest 4 kameny, známý i v nedaleké Mladé Boleslavi, zachvátil požár velkého rozsahu, už zdaleka nasvědčuje hustý tým valící se ze střechy, jímž probleskují plameny.

Argentinské námořnictvo hledá ponorku se 44 lidmi, ztratila kontakt s pobřežím

Argentinské námořnictvo pátrá po jedné ze svých ponorek, která přestala odpovídat na signály z pobřežních plavidel. Naposled byla spatřena ve středu uprostřed zálivu svatého Jiří zhruba 432 kilometrů od východního pobřeží Argentiny. Na její palubě je nejméně 44 lidí.

Škoda bude vyrábět elektromobily v Mladé Boleslavi. Začne v roce 2020

Česká automobilka Škoda Auto bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již od roku 2019 bude firma vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT