Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chceme jít do školy v bezpečí. Děti z Kamenické navrhly způsob

Děčín – Bude v okolí základní školy na Kamenické ulici 
v Děčíně bezpečněji? O to se snaží děti zapojené do školního projektu. V jeho rámci by měla vzniknout dopravní studie, která pomůže se zvýšením bezpečnosti především pro žáky školy v jejím okolí. Podobné dopravní projekty se zaměřují na děti ze základních škol cíleně.

14.7.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Děti své cesty do a ze školy velmi důvěrně znají. Právě proto mají v projektu nezastupitelnou roli a perfektně zvládají úlohu dopravního auditora. Upozorňují často 
i na taková riziková místa, která by profesionálům jinak unikla," uvádí koordinátor programu Radek Patrný z Nadace Partnerství. Ta se na financování projektu podílí. Základní škola na Kamenické ulici na něj získala 60 tisíc korun.

Projekt v současné době pokročil do další fáze. Děti ze školy totiž zpracovaly mapu, na jejímž základě navrhne odborník na dopravu opatření, která by mohla bezpečnost 
v okolí školy vylepšit.

„Projekt je v současné době za první třetinou. Z mého pohledu nedošlo k překvapení při vytyčování nejnebezpečnějších míst v okolí školy. Překvapením byla drtivá shoda všech žáků, rodičů i veřejnosti. Vyznačit sedm kritických míst tak nebylo žádným problémem. Potěšilo mě i zapojení dětí a rodičů, kterých se zapojilo přibližně 85 procent. Je to jasná ukázka snahy o zkvalitnění cesty dětí do školy a o změnu," uvedl ředitel školy Jaroslav Skála.

Škola na Kamenické ulici uspěla i díky své poloze. Přímo kolem školy totiž vede frekventovaná silnice první třídy spojující Děčín s Libercem. Denně kolem ní projíždí tisíce aut, včetně kamionů mířících od dálnice nebo 
k dálnici do Německa.

„V rámci projektu se žáci ze školní redakce ptali kolemjdoucích na otázku: „ Jaká jsou podle vás nejkritičtější místa na Kamenické ulici?" Zeptali jsme se okolo sta lidí, ale od několika jsme se odpovědi nedočkali. Z tohoto výzkumu se zjistilo několik kritických míst," popisují průběh zástupci školní žákovské redakce a členové terénního týmu Adéla Koblížková a Ondřej Haluza.

Jako největší problém vyhodnotily děti a jejich rodiče semafor u školní družiny, který nepovažují za bezpečný.
Nejčastější kritika padala na způsob jízdy řidičů, nerespektování vyznačeného přechodu, rychlá jízda, předjíždění na přechodu, špatné rozhledové poměry, absence zábradlí před družinou a nedostatečné značení přechodu pro řidiče. Nyní přijde na řadu zpracování studie pracující s podklady od dětí. V té budou navržena konkrétní řešení nejpalčivějších problémů.

V rámci projektu plánuje škola nejrůznější aktivity: projektový den, zapojení veřejnosti, tvorba deskové hry pro nejmenší žáky, beseda s PČR, soutěž k projektu a také kampaň školní žákovské redakce – „Pomozte Kamenické ulici". Jako opatření na podporu udržitelné mobility by mělo vzniknout zastřešení stávajících stojanů na kola.

Autor: Alexandr Vanžura

14.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Miliardový zámek na osobní údaje. Nařízení začne platit za půl roku

Tisková konference ODS po volbě místopředsedů Poslanecké sněmovny
11

Fiala neuspěl. „Nepolíbil prsten“

Zvrat v miliardovém obchodu. Škodu Transportation má koupit PPF Petra Kellnera

Jeden z největších obchodů tohoto roku je nyní u konce. Plzeňskou Škodu Transportation podle čtyř zdrojů Hospodářských novin získá skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Informoval o tom server iHned.

Komentář Kateřiny Perknerové: Vojtěch Filip, génius reálpolitiky

Komunistická strana Čech a Moravy vyhrála sněmovní volby. Tedy ne na první dobrou, ale na druhou ano. Ačkoli skončila až pátá se 7,76 procenta hlasů, její předseda Vojtěch Filip dokázal za poslední měsíc to, co nikdo před ním.

Pirát z Olomouce je ve vedení Sněmovny. Nesmím přibrat, usmívá se Pikal

/ROZHOVOR/ Místopředseda Pirátské strany Vojtěch Pikal z Olomouce byl také zvolen místopředsedou Poslanecké sněmovny.

Úsek Pražského okruhu získal kladné stanovisko EIA

Úsek Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 v pátek získal kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA). Informovalo o tom ministerstvo životního prostředí. Úsek označovaný číslem 511 by se mohl začít v roce 2020.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT