Plně naložený náklaďák, jehož řidič se snažil do poslední chvíle nehodě zabránit, skončil mimo silnici. Muži z fabie už přivolaní záchranáři nemohli pomoci. „Jeho zranění byla neslučitelná se životem. Na místě jim podlehl," řekl mluvčí ústeckých záchranářů Pavel Šebesta.

Tragická nehoda se odehrála v pondělí v půl deváté ráno na hlavním tahu z Ústí nad Labem na Děčín. Postarší řidič Škody Fabie vjel u Povrlů do protisměru přímo do dráhy nákladního auta. Jeho řidič se podruhé narodil. Vyvázl s velkým šokem.

„Byl hodně otřesený.  Ze všech sil se snažil nehodě zabránit. Do poslední chvíle brzdil a pak strhl své vozidlo ze silnice. Jenomže jeho náklad o dvanácti tunách mu nedával prostor pro velkou manipulaci," popsal šéf ústecké policie Vladimír Danyluk. Řidiče zachránilo, že u krajnice nebyl žádný strom a že měl náklad poctivě zabezpečený. Jinak by podle Danyluka nehoda dopadla mnohem tragičtěji.

Zda starší řidič nezvládl řízení nebo ho postihla zdravotní příhoda, nyní šetří ústečtí dopravní policisté. „Kvůli objasnění příčiny nařídíme soudní pitvu řidiče osobního vozu," doplnil Vladimír Danyluk.

Hlavní tah z Ústí na Děčín je pověstný častými dopravními nehodami a promarněnými životy. „Úsek silnice I 30 je nebezpečný. Je totiž rychlý a zdánlivě přehledný. Řidič si myslí, že v dlouhých a táhlých zatáčkách dobře vidí a často se rozhodne pro riskantní předjíždění," vysvětlil Jan Pechout, vedoucí ústeckého z BESIPu.

Přitom by stačilo, kdyby  řidiči využili základů fyziky. Rychlosti protijedoucích aut se totiž sčítají. Pokud jede řidič maximální povolenou rychlostí, pak v součtu jedou 180 km/h. Bohužel viníci nehody ke všemu často jedou mnohem rychleji. „Problém také může být, že svodidla jsou ve výšce světel vozidel. Auta pak jsou z dálky velmi špatně vidět. Mnohdy na poslední chvíli," dodal Jan Pechout.