Policie vyšetřovala nehodu od loňského září. Během vyšetřování si vyžádala řadu znaleckých posudků, což vyšetřování prodloužilo.

„Kriminalisté podali 25. července na okresní státní zastupitelství návrh na podání obžaloby," uvedla mluvčí policie Petra Trypesová.

Policisté obvinili řidiče kamionu, který vjel na přejezd před osobní vlak i přesto, že na výstražném zařízení svítila červená, z obecného ohrožení z nedbalosti.

Ke stejnému názoru jako policie dospěla také Drážní inspekce. Podle vyšetřování inspekce jel vlak těsně před nehodou padesátikilome-trovou rychlostí a strojvedoucí mohl vidět kamion čtyři vteřiny před srážkou. Spustil rychlobrzdu, ale srážce nemohl zabránit.

„Brzdění vlaku bylo zaznamenáno rychloměrem téměř ve stejném okamžiku, kdy došlo ke střetnutí. Strojvedoucí k tomu ve své výpovědi uvedl, že rychleji na situaci reagovat nešlo. Strojvedoucí pro nedostatek času nestačil opustit stanoviště," je uvedeno v závěrečné zprávě Drážní inspekce podepsané Zdeňkem Malým, ředitelem územního inspektorátu v Praze.

Hned po nehodě dopravili záchranáři strojvedoucího vrtulníkem do ústecké Masarykovy nemocnice a ten se musel podrobit operaci.

V Deníku jsme tehdy informovali, že další zranění lidé skončili v Lužické nemocnici v Rumburku, ostatní byli ošetřeni na místě. Ve chvíli střetu cestovalo vlakem 9 pasažérů.

Psali jsme: NOVÉ FOTO: Vlak smetl kamion na přejezdu ve Šluknově, 12 zraněných…ZDE…

Po nehodě druhý den mluvčí Krajské zdravotní Jiří Vondra ke zdravotnímu stavu strojvůdce uvedl: „Muž má velmi vážně poraněné nohy, je na jednotce intenzivní péče."

O jednu nohu lékaři poměrně dlouho bojovali, hrozilo dokonce, že ji bude nutné amputovat. Strojvedoucí vinou řidiče kamionu prožil od té doby dlouhé měsíce v nemocnici a při dlouhodobé rehabilitaci.

„Pomohla mu solidarita dárců, kterým se podařilo získat pro něho zhruba půl milionu korun," uvedl předseda odborové organizace při ústeckém železničním depu Petr Doležal.

Podle Drážní inspekce na přejezd na Rumburské ulici ve Šluknově vjel kamion plně naložený štěrkem z nedalekého kamenolomu. Řidič byl varován dvěma červenými střídavě přerušovanými světly a přerušovaným zvukem zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení.

Řidič tvrdil, že žádné varovné světlo neviděl, zvonek neslyšel, rozhlédl se vpravo a vlevo a potom uviděl vlevo přijíždět vlak. Sešlápl plyn a snažil se urychleně opustit přejezd, ale to nestihl. Byl při nárazu vymrštěn ze sedačky.

Svědci ale uvedli, že výstraha s červenými světly byla v provozu. Tahač s návěsem před přejezdem zpomalil a bez zastavení na přejezd vjel.

Již dříve došlo na šluknovském přejezdu k dvěma vážným střetům mezi autem a vlakem, při jednom z nich zemřel jeden člověk.