Podle Petra Lence, ředitele státního Palivového kombinátu Ústí (PKÚ), který rekultivaci provádí, způsobují tito lidé škody nejen na stezkách, ale i mimo ně. „Jezdí například přes vodohospodářské, odvodňovací příkopy, narušují jejich stěny a výztuže. Prosakující voda pak způsobuje sesuvy půdy," uvedl.

To ale není vše, čtyřkolkáři a motorkáři se nestydí zajíždět ani na čerstvě osázené plochy, kde rozjíždí sazenice i vzrostlejší dřeviny.
„Museli jsme navýšit pochůzky ostrahy a domluvili jsme se s městy a obcemi v dobrovolném svazku obcí na spolupráci s jejich strážníky. Samozřejmě i s policií.," popsal Lenc.

Na kole už kolem Milady můžete

Kolem Milady je už možné jezdit na kole, protože tu jsou zpřístupněny dvě z cyklostezek. Palivový kombinát Ústí tu musí ještě vybudovat další vodohospodářské stavby. Rok bude potom trvat prověřování funkčnosti provedených rekultivačních prací. Pro rekreaci by se jezero a celá oblast mohly otevřít až v roce 2014