Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kudy povede dálniční přivaděč? Ve hře jsou tři možnosti

Děčín – Lidé v Děčíně se dlouhé roky přou, kudy by měl vést dálniční přivaděč. Každá ze všech zatím navržených variant totiž měla řadu odpůrců. Pomoci rozhodnout, která varianta je nejpřijatelnější, by měla studie, na které nyní pracují odborníci.

21.5.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

ALEXANDR VANŽURA

Tento týden se na děčínském magistrátu uskutečnilo pracovní setkání, na kterém se jeho účastníci seznámili 
s daty o jednotlivých variantách. Ty jsou v současné době tři.

Jako varianta A je označováno rozšíření stávající silnice na Ústí nad Labem podél řeky na dva plus jeden nebo dva plus dva jízdní pruhy.

Varianta B je označována jako zelená a jedná se o přeložku silnice I/13 z Děčína na Teplice a napojení na silnici první třídy na Ústí nad Labem číslo 62. Poslední posuzovaná varianta dálničního přivaděče vede údolím Chrochvického potoka.

„Potěšilo mne, že jednání nad jednotlivými dílčími výsledky studie bylo věcné, zástupci zpracovatele se prezentovali jako nestranní, skutečně nezávislí odborníci. Věřím, že se nám pro naše rozhodování dostane kvalitního podkladu, aby se podařilo dojít k variantě, která bude pro město nejoptimálnější," říká náměstek děčínské primátorky Jiří Anděl.

Jedním z hledisek, která studie posuzuje, je jejich ekonomická náročnost. Podle předpokladů vychází nejlevněji varianta rozšíření ústecké silnice, ta by vyšla na přibližně jeden a čtvrt miliardy, druhá nejlevnější je pak možnost vést přivaděč údolím Chrochvického potoka, to by mělo stát necelé čtyři miliardy.

Jasně nejdražší je pak prostřední varianta, za téměř šest miliard. Tu by prodražila především stavba tunelu s poměrně velkým sklonem.

Důležité podklady pro studii dodala také děčínská pobočka Českého vysokého učení technického. To zpracovává údaje o hustotě provozu na vybraných silnicích. Zatím týden sčítala auta na Teplické v Bynově, která ale ovlivnila uzávěra v Libouchci.

Po silnici, která prakticky funguje jako přivaděč k dálnici, tak projelo výrazně méně kamionů než obvykle. Během týdnu měření projelo kolem speciálního radaru 1 222 aut delších než deset metrů. Přitom podle sčítání pořádaného před pěti lety Ředitelstvím silnic a dálnic tudy projede tolik kamionů během pouhého jednoho dne. Jenže těžká nákladní auta vykázal nejprve zákaz vjezdu kvůli rekonstrukci v Libouchci a nyní nebudou moci projet po mostcích v Jílovém. Na to je upozorní včas značky již v Děčíně. Osobních aut projelo necelých 60 tisíc, dodávek bylo přibližně 6700.

„Speciální radar změří rychlost, rozměry auta i to, jakým směrem jede. Díky tomu poznáme, jak se doprava v daném úseku chová," popisuje proděkan dopravní fakulty ČVUT a vedoucí jejího děčínského pracoviště Ondřej Smíšek.

Další podobné měření prováděli lidé z dopravní fakulty na Ústecké ulici, to ale prozatím ještě nemají vyhodnocené.
Kromě hustoty dopravy nebo nákladů posuzuje studie především ekologickou zátěž jednotlivých variant. A to ať již pro přírodu, kdy všechny varianty vedou chráněnou krajinnou oblastí. Jedním z problémů by mohlo být rozdělení krajiny do malých sektorů, které by neumožnilo průchod zvířatům.

Květnové jednání ale nebylo poslední, které odborníci absolvovali.

„Další se bude konat 16. června opět na magistrátu. Konkrétní výsledky studie bychom pak měli mít na začátku července," doplnila mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.

Kudy by podle vás měl dálniční přivaděč vést? Pište do diskuze!

Autor: Alexandr Vanžura

21.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ratko Mladić. Ilustrační snímek

Mladič je vinný z válečných zločinů v Jugoslávii, dostal doživotí

Jana Nečasová
AKTUALIZOVÁNO
24 8

Vinna. Nečasová zneužívala Vojenské zpravodajství, dostala dva roky podmíněně

Konec modelky: chtěla slávu, skončila ve vězení

Místo světových přehlídkových mol vězení. Takový osud potkal modelku Sarah CH. (24 let) z Karvinska, kterou ve středu Krajský soud v Ostravě poslal na pět a půl roku za mříže.

AKTUALIZOVÁNO

Člen ANO převedl pozemky na tchýni, městská firma je pak koupila za pětinásobek

Opoziční politici z ODS upozornili na další podezřelé nákupy městské akciové společnosti Služby města Pardubic. Ty měly v roce 2016 nakoupit za více než pět milionů korun lesní pozemky u Černé za Bory, které pouhý rok předtím koupil v dražbě člen představenstva SmP a štědrý přispěvatel hnutí ANO Karel Hron za 959 tisíc. ANO přitom vede radniční koalici. 

Opilí bratři dostali za napadení muže v metru podmínku

/VIDEO/ Bratři Miloslav a Jaroslav Smetanovi (24 a 22 let) napadli letos v červnu cestujícího v metru, který je upozornil na neslušné chování. U soudu za to dostali osmnáctiměsíční podmínku s odkladem na tři a půl roku.

AKTUALIZOVÁNO

Krnáčová bere za úspěch otevření Blanky. Praha se nových tratí zatím nedočká

/VIDEO/ Doprava v Praze, kompetence magistrátu a městských částí, otázka AirBnB či celkové plnění programu pražské koalice. O tom všem a dalších problémech, které trápí Pražany, Deník ve středu diskutoval s pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou. Celou debatu si můžete přečíst v on-line reportáži.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT