Lepší dostupnost tísňové linky 156 pro obyvatele okresu Teplice byl důvod, proč společnost O2 vytvořila nový systém komunikace, tzv. NSDTV-156. Systém umožňuje dovolat se prostřednictvím hlasového automatu přímo na konkrétní městskou policii. Nemělo by se tedy stávat, že se například někdo z Krupky, který vytočí tísňovou linku 156 s žádostí o pomoc právě tam, dovolá na městskou policii Teplice apod.
Do nového systému jsou zapojeny městské policie Teplice, Krupka, Dubí, Duchcov a Bílina.
Systém přináší následující změnu. Občané a návštěvníci města Teplic a okolí, kteří se budou nacházet na katastru jedné z obcí zapojených do systému NSDTV-156, se vždy dovolají na příslušnou městskou policii. Systém bude spuštěn od úterý 1. března.

Popis funkce systému:Po vytočení čísla 156 na území okresu Teplice se volajícímu přehraje hláska:
„Dovolali jste se na linku 156. Pokud chcete volat městskou policii Teplice – stiskněte 1, Bílina – stiskněte 2, Dubí – stiskněte 3, Duchcov – stiskněte 4, Krupka – stiskněte 5."
Pokud volající neprovede ani po druhém opakování hlásky žádnou volbu, je okamžitě přesměrován na Městskou policii Teplice. To je pro případ největší tísně.

Důvodem pro změnu je do určité míry současný a někdy nevyhovující stav, kdy se např. obyvatelé Duchcova po zavolání na tísňovou linku dovolají na služebnu v Teplicích a zde musí být strážníky teprve přepojeni zpět na služebnu do Duchcova.
Běžně se také stává, že občan v rozrušení přeslechne město, kam se dovolal a požaduje výjezd do ulice s takovým jménem, které se nachází v obou obcích.
Ilustrační snímekPřijaté opatření předchází nejen zbytečným prodlevám a nedorozuměním, ale současně zavedení výše uvedeného systému odstraní problém s hovory z mobilních telefonů.
Nedojde tak již k náhodnému přepojování hovoru do jiného města, které je dle vyjádření operátorů způsobeno přesahem buněk BTS (systém základnových stanic), pomocí niž jsou hovory na tísňové linky na základě údajů o poloze a době volání automaticky směrovány.
Je sice pravda, že při zavolání na tísňovou linku městské policie nechce občan jako první slyšet hlas automatu, avšak uvedená změna přinese řešení současných problémů, hlavně výraznou úsporu času při vyřizování požadavků a zefektivnění služeb městské policie.
Technické řešení a implementaci systému NSDTC-156 provádí O2 Czech Republic, a.s. s povolením Českého telekomunikačního úřadu.