Odborná firma provedla nejnutnější opravy a zajištění mostu, který je již delší dobu v havarijním stavu. Původní a předběžná smlouva s městem zněla na více než 460 tisíc korun. „Nikdo nevěděl, v jakém rozsahu budou zásahy potřeba, dokud se do toho firma nepustila. Ukázalo se, že jsou potřeba další práce a například zpevnění betonovou injektáží musí být mnohem masivnější," vysvětlil Radovan Šabata, starosta města.
Náklady vzrostly o 720 tisíc korun
Náklady na zajištění mostu tak vzrostly o dalších 720 tisíc korun. Investiční rozpočet města s podobným „překvapením" ale počítal, byla v něm vyčleněna částka až 1,3 milionu.
Díky opravě bude most být používán nejméně další dva roky. Přišla však na poslední chvíli. Jak totiž ukázala nedávná diagnostika, objekt by patrně nevydržel další zimu. „Mrazy by ho definitivně roztrhaly," upozornila v říjnu, kdy práce začínaly, Blanka Sunkovská, vedoucí odboru správy majetku lounské radnice. Nouzový zásah získal městu čas na nalezení prostředků pro kompletní rekonstrukci. Ta by si podle odhadů mohla vyžádat až 40 milionů korun.
Silniční most je důležitou spojnicí
Silniční most je velmi důležitou spojnicí Loun s částí města, kde sídlí například čistírna odpadních vod nebo firma Industry Plant LG, ještě donedávna s názvem Legios, zaměstnávající stovky lidí. Druhou možností je panelová cesta za hlavním vlakovým nádražím, ta však není uzpůsobena pro potřebnou dopravu.
Jednání města o případné pomoci se však nesetkala s pochopením. „Jednali jsme v létě s vedením společnosti Legios, zda by mohli na opravu nějakým způsobem přispět. I pro ně je ta stavba velmi důležitá. Bylo nám ale řečeno, že jejich akcionáři se rozhodně nebudou podílet na opravě mostu," krčil rameny starosta Radovan Šabata. Stavu komunikace přitom jistě neprospívají například obrovské cisterny, které často přes celé město za tahači míří právě do této firmy.