Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Chánovem a Mostem vzniká chodník s lampami a cyklostezkou

Most – Stavbaři budují první chodník mezi sídlištěm Chánov a Mostem. Asfaltová cesta s veřejným osvětlením bude dlouhá 1,2 kilometru, široká přes dva metry a bude i cyklostezkou.

18.1.2015
SDÍLEJ:

Výstavba chodníku mezi Mostem a Chánovem.Foto: DENÍK/Edvard D. Beneš

Nová komunikace vede svažitým terénem od chánovské čističky odpadních vod k bývalému autobusovému nádraží. Dělníci si museli nejprve proklestit cestu lesíkem s hromadami odpadků. Nyní už je vidět linie nové komunikace. Dělníci s těžkou technikou na ní pracovali i v sobotu.

Nový chodník vznikne také mezi Mostem a Vtelnem. Radnice si nechává dělat projektovou dokumentaci pro územní řízení. Chodník povede Vtelenskou ulicí, u které vzniká vilová osada. Kvůli námitkám energetiků k umístění stožárů veřejného osvětlení nebudou lampy podél celého chodníku, ale jen na zastávkách MHD. Přeložky kabelů by stály 25 milionů korun, uvedla radnice. 

Investorem je město Most. Za chodník, který má být dokončen na jaře, zaplatí 7,5 milionu korun (bez DPH). Většinu nákladů má uhradit Evropská unie.

Investice je součástí městského rozvojového programu IPRM DEMOS, který umožnil opravu domů a ulic v deprivovaných okrajových zónách Chánov a Stovka.

Chodník měl podle původních propočtů stát skoro 14 milionů korun. Cena klesla soutěží firem. Z pěti uchazečů vyhrál s nejnižší nabídkou Herkul.

Mezi Mostem a Chánovem není žádný chodník. Obyvatelé, kteří nevyužívají autobusovou linku MHD nebo taxislužbu, chodí po silnici.

Mostecký deník v roce 2013 upozornil na to, že lidé chodí pěšky po silnici i mezi městskou částí Vtelno a Mostem (více zde).


Mezi Chánovem a Mostem není chodník. Lidé chodí po rušné silnici. Policisté je pokutují. Chystaná cesta je součástí sociálního a rozvojového programu na zlepšení kvality života a občanského soužití. Dotace z něj nelze použít jinak.



PROČ CHÁNOVSKÝ CHODNÍK? Účelem tohoto pěšího propojení je umožnit obyvatelům sídliště Chanov a přilehlého okolí bezpečný pohyb pěších osob do města. Hlavním cílem IPRM DEMOS je zlepšení kvality života a soužití občanů v rámci vybrané deprivované zóny města Mostu, která představuje složitý komplex sociálních, společenských a technických problémů. Zdroj: radnice/Integrovaný plán rozvoje města Mostu (IPRM) - Deprivované mostecké zóny a občanské soužití (DEMOS)

Autor: Martin Vokurka

18.1.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT