Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové vlaky: Klimatizace, zásuvky a bezbariérový přístup

Děčínsko – České dráhy počítají s nasazením motoráků LINK a příměstských vlaků RegioPanter.

21.5.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Cestující ve vlacích na Děčínsku mají posledních několik měsíců, kdy si mohou „užít" ulepených koženkových sedaček nebo hlučných motoráků, ve kterých je během horkých letních měsíců k nevydržení. České dráhy totiž plánuji nasadit na linky vedoucí přes Děčínsko nové, moderní vlaky.

Jednou z tratí, které by se modernizace vozového parku měla dotknout, je trať vedoucí z Děčína na Šluknovsko.
„Motorové jednotky PESA LINK budou jezdit  například na Děčínsku," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na této trati jezdí již od dubna soupravy Siemens Desiro, které mají dráhy zapůjčené od Deutsche Bahn. Nahradily zastaralé motoráky.

Největší bolestí této železniční trati tak zůstane špatná kvalita kolejí.

„Spolu s Českými drahami chce také kraj tlačit na obnovu železniční infrastruktury, aby nové vlaky mohly plně využít svůj potenciál a kromě pohodlí nabídnout cestujícím v kraji také maximální rychlost," uvedla mluvčí krajského úřadu Magdaléna Hanáčková.

Nové vlaky budou jezdit také na jih od Děčína. Elektrické soupravy RegioPanter totiž nasadí České dráhy na trasu z Děčína přes Ústí nad Labem, Most do Kadaně.

„Předpokládáme, že v letošním roce budou do provozu s cestujícími uvedeny zcela obě nové regionální jednotky typu RegioPanter a LINK, které nyní podstupují testy na zkušebním okruhu," doplnil Šťáhlavský.

Společnou charakteristikou těchto moderních vlaků je bezbariérový a nízkopodlažní přístup do vlaků, které usnadňuje nástup především vozíčkářům. Pomůže ale také seniorům, cestujícím s kočárky, dětem a dalším skupinám cestujících, klimatizované moderně řešené interiéry s polstrovanými sedačkami, bezbariérové WC s uzavřeným systémem s možností jeho používání i ve stanicích, moderní audiovizuální informační systém přinášející aktuální zprávy o nadcházejících zastávkách a mimořádnostech v jízdě. Chybět nebudou ani elektrické zásuvky.

K nasazení nových vlaků nutí dráhy smlouva s Ústeckým krajem, který ročně platí za železniční dopravu kolem 700 milionů korun.

„Proto požadujeme za tyto peníze odpovídající kvalitu a hlídáme plnění desetileté smlouvy s Českými drahami, která zaručuje nasazování nových a modernizovaných vlakových jednotek právě na tratě v našem kraji," doplnila Hanáčková.

Autor: Alexandr Vanžura

21.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kateřina Perknerová.
4 13

Pohledem Kateřiny Perknerové: Okamurovy řeči

Ilustrační foto.
3 10

Změna ve vyhlášce dopadne na pacienty. Připlatí si více za léky

Tatra drtí kopce a Zeman rozverně poplácává: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 18. října 2017.

Lidé možnost nákazy virem HIV stále podceňují

V Česku žije podle průzkumu Státního zdravotního ústavu z konce srpna tohoto roku 3087 osob s diagnózou HIV. Navzdory neustálému nárůstu počtu případů nákazy virem HIV, který způsobuje smrtelnou chorobu AIDS, se lidé v České republice nemoci neobávají.

Hasiči nacvičovali záchranu zaklíněného člověka. Zpod trolejbusu z kovošrotu

/FOTOGALERIE/ Zvedání několikatunového trolejbusu si vyzkoušeli hasiči v brněnském kovošrotu. Pracovníci všech směn ze stanic Brno-město si tak nacvičili náročnou činnost. Rychlost jejich zásahu totiž jednou může zachránit lidské životy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení